övrigt
Re: övrigt
Ja,den tar inte mycket.men.så har dt50r aldrig varit avstrypt heller
Avgaspluggen fungerar som en extra varvstopp på yamaha dt50r
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Nej,mer som en dt50x. Det är en 2010 inte en 30 moppe från 92-97.tanken är inte mycket större än en 5liters dunk.den på bilden har 11,5liters tank och är luftkyld,den jag kör är vätskekyld
Motorn skulle ge 4,7hp vid 10.000rpm utan avgaspluggning vid 77km\h,däcken är så grova att moppen vibbrerar under körning,det blev ingen körning i dag p.g av all blötsnö som kommit under natten,5\10cm blötsnö
Dt50x finns som årsmodell 2011
Original sitter det 76,3,s huvudmunstycke,har prövat större munstycken och höjd nål,men.då går den bara orent.borra i o:et på ordet morice,det vill då inte jag,sätter helre en strömbrytare på den rosa kabeln och monterar ett grövre 32 m.m trimrör och kör med 76,3,s huvudmunstycke,nu har jag ett 29m.m pluggat original avgassystem.det är bara på 4-taktare man behöver gå upp i munstycke vid trimning.men.det var länge sedan en var tonåring och har lämnat trimning bakom mej för dessenier sedan numera,det är bättre se naturen än att vara ett med naturen p.g av trimning
-
Så sant som det var sagt!bättre se naturen än att vara ett med naturen p.g av trimning

Blå/vit Monark 1209
På oljeblandad bensin ska nog dt50r ha 3% oljeinblandning ? Det har yamaha fs1 i alla fall,det är min egen åsikt ?
Choken på yamaha dt50x\r är bara en spjällchoke som reglerar mängden luft till motorn,manualen till dt50r hittas på sökmotorn yamaha dt50x och kostar bara 100kr i pris ?
Tänker köra tur och retur norsjösamhälle med dt50x\r på lördag om det är lämpligt väder och temperatur ?
Har morini motor på dt50r med am-6 växellåda och samma motor och växellåda sitter i yamaha tzr50r .men.med ett annat avgassystem bland annat ? 49,7 c.c.m ~50c.c.m eller 3,03 cubiktum med luftfilter mynningen under sadeln på dt50r och central stötdämpare bak,hård som motocrossens fjädring,jag kör en landsvägs reggad enduro med landsvägs off-road däck numera som är pluggad,numera dekallös,är nog rå stark.men.går inte snabbt opluggad,går inte ens 80km\h opluggad opluggad och är växlad för max 77km\h opluggad
Krock i 77km\h = cirka 50 g med dt50r vid tvärstopp ?
Har sett myt busters krockprov på kanal 9