cykelkärra Apollo
cykelkärra Apollo
Köpte en cykelkärra Troligen Apollo är det någon som har bild, ska skicka in en bild när jag får hem den, är lite intresserad av vilket sorts baklyse det ska va på den
Re: cykelkärra Apollo
om du menar orginal, så ska det troligen inte vara något.
på den tiden märket apollo fanns, så fick det nog räcka med cyckelns baklyse.
erlan
på den tiden märket apollo fanns, så fick det nog räcka med cyckelns baklyse.
erlan
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Jag har Apollos mopedkärra Kompis. Kan fota den om jag inte hittar bilder.
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Hepp, hade tydligen ingen lykta på min, men det finns fäste för lykta eller mest troligen reflex.
Typiskt baklyse från 50-talet passar nog fin-fint. Fästet kan vara påsvetsat vid senare tillfälle
Typiskt baklyse från 50-talet passar nog fin-fint. Fästet kan vara påsvetsat vid senare tillfälle
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
Jo den är det. Tack. Har för mig att en del säger moped kärra om den . en cykelkärra också kanske? tack för bilden igen! och jag önskar lite info om kärran tillverkningstid och om det är en moppe kärra eller en cykelkärra. kul grej och har bara sett en en eda gång och det var efter en moppe.
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
Modellen heter Kompis och den är från 50-talet, vet ej exakt när. Tror den marknadsfördes som campingvagn för cykel och moped.
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
Har också ett sådant fäste på min, ett plattjärn där en refex eller lyse ska fästas,det ser ut som ursprungligt. Men vad kan de vara det som sticker som hornen på en killing, där bak, dom har jag inte i alla fall inte.
-