Puch Florida. Österrikisk kvalite

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Alsta
Inlägg: 16
Blev medlem: 21 feb 2010, 00:00

Puch Florida. Österrikisk kvalite

Inlägg av Alsta »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu har jag äntligen dragit igång renoveringen av min Puch Florida -64. Varför då inte dela med sig av lite bilder?:D

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild


Mer info om arbetet kommer inom snar framtid:) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor
Inlägg: 5189
Blev medlem: 09 maj 2009, 23:00
Ort: Robertsfors - 6 mil norr om Umeå

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:thumb: <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
amazonsport
Inlägg: 144
Blev medlem: 16 feb 2009, 00:00
Ort: Skåne

Inlägg av amazonsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ska bli mycket kul att följa, har själv en -69 Florida som väntar på en översyn. Kanske man kan snappa upp ett o annat här.. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kanon! :thumb: Klart vill se bilder och följa din renovering! <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Puchlasse
Forumsponsor
Inlägg: 1654
Blev medlem: 19 okt 2008, 23:00
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Första året

Inlägg av Puchlasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->1964 var första året för den röda Floridan. Kul att se ett riktigt fint renoveringsobjekt. Lycka till.
Själv håller jag just nu på med det sista på dotterns röda Florida från 1965.
Lasse <!-- </EdIndex> --></div>
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du Alsta, vilken fin ordning du har på grejorna, ska bli kul att följa din renovering :shock: :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Alsta
Inlägg: 16
Blev medlem: 21 feb 2010, 00:00

Inlägg av Alsta »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tackar och bockar för kommentarerna:) Renoveringen lär bli ett spännande äventyr. Hjul måste ekras om, blir premiär för mig:)

Klart att man redan under nedplockningen stöter på problem, styret ville inte riktigt komma ut och vi har nu en bit som på något sätt måste avlägsnas från framgaffeln thumb_up

Caddylasse: Om du noterar på bild nummer 6 kanske du ser en kickkåpa. Denna kickkåpa ska senare ersätta den nuvarande då denna har hål för kickstopp. Vem har jag då fått köpa denna kåpa av om inte du Lasse;)
Såg förövrigt repotaget som handlade om dig i Klassiker:D

Alf-Johan: Förhoppningsvis lär det bli bättre ordning snart när mopedverkstaden är färdig byggt. Detta har dock stannat upp då lokal ej har värme och som vi alla vet har vi haft en väldigt kall vinter i år, alltså inget skönt byggväder för mig:)


Vi får se hur det fortlöper med renoveringen. Eftersom jag fortfarande måste stå ut med skolans krav får vi se hur mycket tid jag får över de kommande veckorna:) <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle
Inlägg: 2954
Blev medlem: 28 mar 2009, 00:00
Ort: Örnsköldsvik

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fint utgångsobjekt måste jag säga. Jag skulle dock inte renoverat den kosmetiskt, möjligtvis hjulen om de inte gick att putsa upp. Men det är jag det, kör på bara, blir säkert jättefin. :D

Du mekar i ett stall va? <!-- </EdIndex> --></div>
Alsta
Inlägg: 16
Blev medlem: 21 feb 2010, 00:00

Inlägg av Alsta »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Alla gillar vi mopederna på vårt eget sätt, jag går oftast igång mer på en moped som riktigt utstrålar att den är renoverad. Sån är jag :)

Stall har det varit en gång i tiden, dock ej från början och ej längre nu. Bra med plats att förvara saker på :) <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt
Inlägg: 2958
Blev medlem: 17 jul 2008, 23:00
Ort: Ludvika

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Alsta skrev:Alla gillar vi mopederna på vårt eget sätt, jag går oftast igång mer på en moped som riktigt utstrålar att den är renoverad. Sån är jag :)
Håller med ... <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar