Det blir ny kopplingsvajer + smörjning & streckning av kedjan för det gick ej justera kopplingsvajern ,vajern är för lång,så jag väntar på en ny vajer just numarklundt skrev:Ska upp på yamaha center och justera kopplingen på måndag morgon
övrigt
Re: övrigt
Annars får en låta förlänga sträckningen av vajern ett par cm istället på nåt sätt ?marklundt skrev:Det blir ny kopplingsvajer + smörjning & streckning av kedjan för det gick ej justera kopplingsvajern ,vajern är för lång,så jag väntar på en ny vajer just numarklundt skrev:Ska upp på yamaha center och justera kopplingen på måndag morgon
Dom har börjat med 8/10% inblandning i bensinen,det är nog därför dt50r gör 54 istället för 57km/h och nästa steg är 13/15% etanol i bensinen och det märker jag på hur dt50r uppför sig i trafiken ,med 15% inblandning börjar nog dt50r göra 51km\h istället för 54km\h,en ser det på avgaserna bland annat och på instrumenteringen,varje gång dom ökar inblandningen så blir det 3km\h minus i hastighet i toppfart + att motorn börjar låta mer och mer som en diesel motor ? Har jag fel eller ?dt50r klarar max 25% etanol inblandning utan att gå långsammare än 45km\h i topp i trafiken ? varje gång dom ökar inblandningen tappar dt50r 3km\h i topp ?
I dag på mitsommarafton låter jag dt50r stå hela dagen
Inte ens barnen blir imponerade av dt50r för jag har inte ens 5hp och den är bara på 49,7c.c.m och är pluggad ?
Glad Midsommar !marklundt skrev:I dag på mitsommarafton låter jag dt50r stå hela dagen
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Tack det sammaMicke S skrev:Glad Midsommar !marklundt skrev:I dag på mitsommarafton låter jag dt50r stå hela dagen
Drivpaketet är långt i från slut för det går inte ta blodprov på framdrevet ? 

Kedjan går korta en länk eller två och fortsätta köra påmarklundt skrev:Drivpaketet är långt i från slut för det går inte ta blodprov på framdrevet ?
Körde till min syster igår och tog ett fika
Lossnar kylvingarna av wibbrationerna på dt50r ? använd smältlim ?
Krockzonen fram på dt50r är framgaffeln.din åsikt ?
Med hasplåt spar en motor och växellåda på grusvägar och skogsbilvägar och med handskydd spar en kopplings och bromshandtag och med styrskydd slipper en skador på bröstkorg och mjukdelar och med motocrosshjälm slipper en imma och sväja insekter samt bli blöt när det regnar och på vintern tar en bara en hjälmhuva inuti så slipper en frysa + crossglasögon utanpå glasögonen.din åsikt ?marklundt skrev:Krockzonen fram på dt50r är framgaffeln.din åsikt ?
Dt50r har varit krockad ett par gånger sedan den var ny ?