Samt har kört omkull ett antal gånger med dt50r tidigare sedan den var ny,nu är det en 7år gammal mopedmodellmarklundt skrev:Dt50r har varit krockad ett par gånger sedan den var ny ?
övrigt
Re: övrigt
Dt50r stod i butiken och tog platts i 2årstid innan jag köpte den för 24.000kr p.g av ingen efterfrågan på den,ordinare pris 33.000kr
Tjärnade 9.000kr på detmarklundt skrev:Dt50r stod i butiken och tog platts i 2årstid innan jag köpte den för 24.000kr p.g av ingen efterfrågan på den,ordinare pris 33.000kr
Kopplings vajern har kommit ,nu fattas bara en tid på yamaha center
Har fått en tid nu,torsdag kl 07 på morgonen på yamaha centermarklundt skrev:Kopplings vajern har kommit ,nu fattas bara en tid på yamaha center
Fanns det inga justeringar på wiren uppe vid handtaget eller vid motorn? Jag har aldrig varit med om att en kopplingwire sträcks så mycket att det inte går att återställa med justering.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Lampan fram brukar ofta gå sönder på denna mopedmodell titt som tätt p.g av för låga varv på motorn samt att sadeln brukar ha lätt för att gå sönder på denna modell,displeyen är bytt en gång p.g av kortis på den gamla som det stod 29.000km på och på den nya displeyen står det att dt50r har rullat 18.706 km om jag minns rätt ,med andra ord har dt50r snart rullat 49.000km.displeyer går byta ut.men.inte nollställa eftersom det är en digital mätare dt50r har,sadeln är en kombination av luftfilter och sadel,en kan säga att en sitter på luftfiltret och kör i trafiken för luftfiltret mynnar ju ut under sadeln och all elektronik finns under sadeln på dt50r för att den ska gå köra över mindre vattendrag,framdäcket nöts något snabbare än bakdäcket på dt50r,mätaren drivs av en fotocell på dt50r,borra i o:et på ordet morice,varför det när en vet vilken kabel som styr varvstoppet på dt50r,men.jag låter varvstoppet vara orört för det är ju ett motorskydd trotts allt
Tyvärr går den bara sträcka vid handtaget på dt50r vad jag vet och den är sträckt till max nu på dt50rMicke S skrev:Fanns det inga justeringar på wiren uppe vid handtaget eller vid motorn? Jag har aldrig varit med om att en kopplingwire sträcks så mycket att det inte går att återställa med justering.
OK, hoppas det räcker då med byte av wire.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Det får vi se.men.jag hoppas på det ?Micke S skrev:OK, hoppas det räcker då med byte av wire.
Dt50r släpper ut mindre än eu moppe scootern ?
Då menar jag dom här 2-taktar eu moppe scootern på 5,4hp ? 12m.m dellorto förgasaren ger3- 3,5hp på dt50 och 16m.m,s ger 4-5hp i motoreffekt och 16,5 m.m ger 7hp i hop med 60c.c.m trim som ger 90km\h i topp ?marklundt skrev:Dt50r släpper ut mindre än eu moppe scootern ?
Vajern bytt och nästan ingen förändring så det måste bero på osynkad koppling,kedjan smörjd och streckt och tomgången uppskruvad 200rpm ,sommartomgång,bugg i varvräknaren eller mass producerat tillverkningsfel,borde få rutavdrag för att en kör dt50r på etanolspetsad bensin 

Det var tyvärr väntat. Firman borde ha talat om att det troligen inte var wiren utan felsökt i stället. En gissning är att det kan vara dags för byte av lameller fast det kan ju vara något annat också. Slitna lameller brukar ju leda till att de slirar och inte att det blir svårt att frikoppla. Men det kan nog slija beroende på hur kopplingen är byggd. På Zundapp får man spänna wiren när lamellerna slits och det kanske är lika på AM6-motorn som du har.
Kopplingen slirar inte utan tar dåligt.dt50r var så här ny också