jaa då får vi se..tur eller.? moppen fotad..

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

jaa då får vi se..tur eller.? moppen fotad..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kom hem från ett kalas igår när min grabb sa "kolla farsan en billig moppe på blocket.."
Jag tittade å såg då en näthämtad bild på en HVA sport under bilden stod det "ett komplett påbörjat ren obj. ngr delar blästrade. 1500kr"
Jag tänkte: ett rostigt as i lådor å dessutom i Kiruna.. njäää vette fn om ja va sugen... men så tänkte jag att man kanske ändå ska ringa rätt som det är kanske det finns ngn del man behöver å kanske han ska neråt ngn gång i framtiden (med tanke på frakt) så jag ringde. Killen säger då att allt crom är bra, tanken buckelfri å motorn fungerar :shock: jag frågar då om han ev har ngt ärende åt mitt håll eller om han kan kolla vad bussgods kostar.. då säger han "nää min kompis kör lastbil ner till Luleå varje dag så jag skickar den gratis me honom" :shock: :D så på Fredag ska den landa så man får se vad det är för ngt som kommer .. :D <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja vissa är lyckligt lottade. Grattis till mest troligt ett fint köp :D <!-- </EdIndex> --></div>
äckelpekkasin

Inlägg av äckelpekkasin »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Passa på att gå till macken och köp en trisslott, medans turen håller i sej oregonian_congratulations.gif . <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Verkar som ett klipp! Hoppas att det stämmer. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->fick prylarna å det var bara fina grunkor dock var ramen delvis sprayburkad å med blymönja som grundfärg riktigt jävlig å få bort me thinnertvätt :evil: Tyvärr gick inte originaldekalerna att rädda utan dom åkte i samma veva som blymönjan. Men jag har pratat med Autoarkiv å han hade alla dekaler så det fixar sig..

fick även med en virkad poncho som man kan ha på sig när det blir kyligt :wink:
Bild

kladdigt värre!

Bild

lyktkåpa efter tvätt.

Bild

ramen efter thinnertvätt,,
Bild

dom blästrade delarna..
Bild

sadeln :D
Bild

extremt fint krom..
Bild
Bild
Bild

å en extremt fin/orskruvad motor :D
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Grattis!
Såg frisk och fräsch ut. Vet att kromet på dessa skärmar och gaffel brukar lysa med sin frånvaro, dina såg riktigt bra ut. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nä det här är inte rättvist :cry: :oops:

Men grattis ändå slider_cheers.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
dr.novolette

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tankjoo! ja det va ngt me motorn..han snackade om att ettan faller ur..så det blir nog att klyva motorn..kommer fan inte ihåg om det var en justeringssak på dessa 2vxl fot. ngn som vet på rak arm?

Hittade förresten en riktigt fin yta bakom lykthuset me orörd originalfärg på en tillräckligt yta för avläsning så det finns chans att jag får fram en riktigt bra färgkod hos mina färgleverantörer. jossan e det polisvit på denna? i så fall får man bryta fram en hyffsad mängd..för det är ju en gångbar kulör :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Japp, HVA sport hade lack nr:35 samma som Toppern d.v.s polisvit.

Även många andra vita ramar på den tiden har lack 35. Ex 1175 sport, Skoterett, 1137 stummis, stockholmare, moonarscoot 1263 o 1269, 2hjuligt transportmoped 1142 o 1159. Däremot inte 3-hjuliga transporter som var ljusgrå som den klassika Raketen.

Kanon om du kan mäta ut med andra ord! :D <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
bryggaren

Inlägg av bryggaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Grattis till ett bra mopedköp av rätta märket! :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bara att gratulera doktorn.. oregonian_congratulations.gif du verkar ha gjort ett riktigt bra köp där.. 8) bara att lägga in patienten på kliniken och börja makeovern :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Kalf

Inlägg av Kalf »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ett mycket stort grattis. Verkar ju vara i mycket gott skick. :Wow: <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tack allesammans :D
projektet fortskrider i det tysta lite allmänt.. skall hasa mig över till lackbutiken å lysa av färgen bla.

Igår ringde förra ägaren han ville ha min adress så han kunde skicka ner baklyktan som han hittat en sån där cromad med orange bromsljus komplett. jo ja tackar :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:oops: Nu börjar det likna nått - en hel drös med HVA hos doktorn... :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hittade ett kedjeskydd är detta månne till den här modellen
Bild

å andra sidan..
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar