<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ser ut att sakna någon slags mutter på framhjulet, höger sida. Är det en kupolmutter som ska sitta där, och vilken storlek i så fall? Moppen är en E-type!
Raketsport skrev:Jo jag vet. Det är en vanlig mutter M12x1.
M12x1 ja men annars nej. På höger sida skall sitta en invändigt gängad hyla med en pinne på tvärsen. När man drar åt på den sidan skall en del krypa in i gaffeln och sedan drar man åt en m6 skruv i gaffeln som låser så den sitter fast. På vänster sida är det gängat i gaffeln och det är muttern. Det är viktigt att inte dra år m6 skruven förens man gungat gaffeln lite upp och ned, då först blir gaffelrören pararella. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Frågan är väl om är om det är en kupol eller vanlig mutter ytterst på axeln som går genom framhjulet om jag har förtstått rätt. Där är det en vanlig M12x1.
Kan lägga in Sprängskisser på både hjulnav och framgaffel om du vill det. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Skrev att den var från höger sida men det var från vänster.
Bild fins på min E-typ under renoveringar.
Nästan färdig E-typ. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Så här ser det ut på min 74a så Conrads förklaring verkar helt rätt. eller är det något som inte stämmer på min för jag får som synes inte på någon mutter <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tycks vara olika på olika årsmodeller? Min ser absolut ut att sakna en mutter på högersidan, och det stämmer ju med Jossans sprängskiss. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det var det jag tänkte. Om det ser ut att saknas något så ska du säkerligen ha muttern. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har för mig att min axel hade ett utstick på ca 20mm så man fick på en mutter, men den utan mutter har nog inte ett sådant utstick? <!-- </EdIndex> --></div>
Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B