http://www.youtube.com/watch?v=GLsyzO4vcGY
Det här är moppen om någon undrar.

Topspeed är 15maj ?Rexxy skrev:Testar drevningen inför Topspeed, så man har en hum vart man ska ligga. Just nu har jag 12/30 på 17 tum. Skulle tro den orkar med 13/30 då den varvar ur 4:an ganska lätt,
Precis, den 15 maj på malmby!Patrik skrev:Topspeed är 15maj ?Rexxy skrev:Testar drevningen inför Topspeed, så man har en hum vart man ska ligga. Just nu har jag 12/30 på 17 tum. Skulle tro den orkar med 13/30 då den varvar ur 4:an ganska lätt,
Hur många Pferdestärke ger en sådan där 80cc i orört skick ?
Mvh Patrik
Jo, jag tror han gjorde det. Men det får han själv uttala sig om! <!-- </EdIndex> --></div>S_Compakt skrev:Men visst klarade Sura 114 km/h med vanlig F50 ram ?
jag har likadan ljuddämpare som han + 28 mm förgasare , men jag kommer att vara nöjd om jag klarar 100
Vikten påverkar inte toppfarten någon nämnvärt mycket. Eller som en kompis till mig säger."Sanningen med en modifikation". Då vikten inte påverkar rullmotståndet, så går det lika fort om två personer med samma kroppsform åker på samma moped. Även om den ena väger 20kg mer.Sura skrev:Jag har kört 105 med min gat F50 som är allt annat än lätt, och 116 med räsern.
På räsern slår jag i 4:an kring 90 blås och sen är det bara att krypa ihop och hålla i sig
Dock väger ju piloten lite för mycket, så med Rexxy på den så lär det nog gå undan riktigt
Jag trimmar ju för att dra dig och Sura.Conrad Engström skrev:Kul Rexxy, det lät bra.
För min del börjar jag komma till kanten av träsket.
Det är för mycket pulver för att 5 lameller med blästrade plåtar skall hålla iMen en extra plåt så vart det grepp. Jag fick ändra vinkeln på skvitcen och nu slutade den nypa. Nu skall jag strypa lågfartsmunstycket så den inte surar på delgas.
Sedan får vi väl åka ikapp
Poängen med att köra med denna F50 med EKF, är för att jag vill åka 100+ med en gatmoppe! Alltså komplett moped med "vägstandard"fatchance skrev:Såg bra ut!!!
Men ska du inte ha ett annat bakdäck, ett smalare typ 2.50-2.75 med ett "snällare" mönster.
Kommer ihåg när jag körde Rd125lc på på 80-talet och satte på ett ngt för brett däck så tappade jag direkt 5km/h i toppfart.
Hade Allspeed-pipa och något "power-jet" kittill förgasaren, 150km/h enligt mätaren och GARANTERAT 128km/h enl. Polisens klockning på 90väg... :crockedsmile:
okej , känns tyngre då att sikta på 100 (själv 119kg)Sura skrev:Jag har kört 105 med min gat F50 som är allt annat än lätt, och 116 med räsern.
På räsern slår jag i 4:an kring 90 blås och sen är det bara att krypa ihop och hålla i sig
Dock väger ju piloten lite för mycket, så med Rexxy på den så lär det nog gå undan riktigt