övrigt
Re: övrigt
Ja.det är 5,4hp max ,annars skulle ej eu mopedbilarna orka göra 45km\h
Det stämmerMicke S skrev:marklundt skrev:Det finns bara 3 kriterier för vad som är eu moped och det är max 45km\h ,max 50c.c.m och max 5,4hp enkelt komma ihåg
Jag kände inte till att det är så hög tillåten maxeffekt på EU-moppar. Men ser att det stämmer när jag kollade. Det betyder att de kan göra ca 80 km/h med optimerad drevning.
Ungefär hur mycket kostar en sådan Drac?
33.990krSS440-80 skrev:Ungefär hur mycket kostar en sådan Drac?
Färgen spelar ingen rollmarklundt skrev:33.990krSS440-80 skrev:Ungefär hur mycket kostar en sådan Drac?
Mopederna är numera mest pluggade på samma vis som epor och a-tracktorer d.v.s mest enbart genom nedväxling bara och inget mer,blir du förvånad ?
Ja lite förvånande är det. Det är ju jättebra genom att fordonen blir björnstarka utan att vara olagliga. Men gör det också billigt och lätt att öka farten på med omdrevning eller byta vikter i en variator. Det är en helt annan syn än som gällde för 30-moppar som inte gick att fartöka nämnvärt utan ingrepp i motorn.
Jag har dock inga invändningar mot att EU-moppar får vara på över 5 hp. De är ju ofta tunga och ska kunna gå att skjutsa på.
Jag har dock inga invändningar mot att EU-moppar får vara på över 5 hp. De är ju ofta tunga och ska kunna gå att skjutsa på.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Pluggade växlade eu mopeder är rätt så ofarliga och extremt lättkörda i trafiken.men.tunga,den jag har nu väger över 100kg i vikt
Tung och tunnmarklundt skrev:Pluggade växlade eu mopeder är rätt så ofarliga och extremt lättkörda i trafiken.men.tunga,den jag har nu väger över 100kg i vikt
Tur att dt50r är så tunn.annars skulle det ha smullit .typ front mot front i dag
2017års drac 29.990kr och 2018års drac 50 rmt 33.995kr,2017års drac 50 rmt är mer att köra med p.g av euro 3 miljöklass?marklundt skrev:33.990krSS440-80 skrev:Ungefär hur mycket kostar en sådan Drac?
Drac 50rmt finns ju som 2016-2014årsmodell betydligt billigare fast begangnade ?
El-cyklar som gör 45km\h finns det.men.dom håller inte så länge,hade tänkt mej 13.450 för dt50r.men.får bara 500kr för den p.g av att dom flesta inbilar sig att den är trimmad för att det är jag som sitter bakom styret på den i trafiken samt p.g av ytlighet och avundsjuka,okunskap,dt50r måste ej vara trimmad p.g av att det är jag som kör den och p.g av att är en dt50r just .
Dt50r kan inte gå snabbare än just 75km\h opluggad vid 10.000rpm och har nog inga vändkanter i motorn vad jag vet för den har ju jämt varit körd pluggad och har aldrig varit trimmad ,motorn är standard ,dom flesta dömmer ju moppen efter hur den ser ut och inte hur den är hadd,jag är snart 54 och det var 26år sedan jag körde trimmat så varför skulle jag göra det nu ?dom kommer att bli överraskade när dom finner att dt50r är pluggad och jämt har varit det
Dt50r har avsevärt lägre förluster från motor till bakhjul än variatordrivna mopeder och speciellt när kedjeslacket är det rätta ,slacket och inkörningen har stor betydelse för vad den gör i topp.din åsikt ?