
Märkte sedan att motorn var svag pga att utväxlingen på kedjedrevet var 11 kugg till 38 kugg istället för 10 kugg till 44 kugg.
Efter att jag kommit hem så började den gå illa, men en förgasarrengöring och en ny gummipackning till choken fixade det.
Nu till det tråkiga, jag startade den idag och den startade utan problem på första kicken, men efter några runder i trädgården bara för att justera bromsar och koppling så började motorn hacka, precis som om den kuggade på 1ans växel. Då justerade jag det, men utan resultat... Och när jag sen skulle starta igen från stillastående så kopplade motern inte i, utag gav bara ifrån sig ett hemskt skärande oljud

Då blev jag så klart orolig och stängde av motorn, men när jag skulle starta igen så drev inte tramporna runt veven, det bara lät hemskt om den...
Skruvade av kåpan, och, inte undra på att det inte drev, synchroflexremmen var helt slak och kuggade över på det lilla remhjulet

Det var underligt, remmen var som i upplösningstillstånd, och oljan var helt svart.
Förra ägaren sa att han bland annat bytt packningar och OLJA i motorn, så min teori är att han måste ha haft i fel olja, någon typ av syntetolja? oljan var väll troligtvis svart av partiklar av remmen...
Vad tror ni? Kan det vara troligt? Dessutom, var kan man hitta rätt sorts olja, typ SAE 20 mineralolja? Och var hittar man ny rem? Har kollat men MCB Center, och FA Erik Linding, men där fanns inte...