övrigt
Re: övrigt
En del säger att original munstycke på drac 50 rmt är 84 själv vet jag inte ,men.då e10 kommer räcker det med att höja trottelnålen ett enda steg på 4-taktare
84 låter ej troligt ,då drac 50 rmt drar 1,7dl/milen och har 6,3 liters tank ,jag säger 76,0 i storlek ?
Drac 50 rmt är kanske redan förberedd för e10 för den stannar jämt på tomgången när motorn blivit varm på vanlig 95 oktan med 5%etanol i ?
När man höjer trottelnålen förstorar man ju munstycket med 10% och höjer man nålen till max så får ju motorn 20% mer soppa
Trottelnålens läge är påverkande på delgas men normalt inte på fullgas. Byter man bränsle och bränslemängden behöver ändras så måste man även byta huvudmunstycke. Eventuellt behöver även lågfartsmunstycket ändras om justering på luft-eller bränsleskruven inte svarar som det ska. Det är så pass svårt att bestycka rätt att operationen brukar kallas att man trampar omkring i förgasarträsket 

- Bilagor
-
- jet_needle.jpg (16.9 KiB) Visad 2173 gånger
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Då blir ju motorn sur och stannar på tomgången
Vi får väl se om e10kommer ,jag blir ändå tvungen köra på det i alla fall ?
P.g av att det finns inget annat att köra påmarklundt skrev:Vi får väl se om e10kommer ,jag blir ändå tvungen köra på det i alla fall ?
Har en 3:e broms på moppen ,motorbromsen ,dom ska sluta med 95 och 98 ,96 oktan och jag vill kunna köra efter 2025 ,då finns kanske bara e10 kvar att köra på ?
En gissning är att det i huvudsak säljs elmopeder 2025. All teknik fasas ut efterhand nyare och bättre kommer.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
E10 då kanske man slipper att moppen stannar på tomgången
Men.den jag kör är ej ens 10år gammal då
Drac,en är bara 7år 2025 och håller 50 år till minst
I pluggat skickmarklundt skrev:Drac,en är bara 7år 2025 och håller 50 år till minst
Alla andra då som köpt nytt ,ska dom göra förlust affärer ?