Tack för insläppet. Efter 38 år så har man blivit med moppe igen

Mvh
Thomas
Jag har sätt detta tidigare men tyvärr så gav det inget svar då detta var vattenbaserad färg.Empo80 skrev:Verkar va nått när man blir 38... samma scenario här![]()
Denna tråd finns i Färgkods forumet: viewtopic.php?f=6&t=21964" onclick="window.open(this.href);return false;
Tack för svar. Det var som jag misstänkte om den guldbruna färgen. Ett företag som jag hörde av sa att den färgen skulle vara bärnstens färgen men tyckte det lätt konstigt. Hittade en compact med den färgen och färgen såg inte alls ut att stämma. Tur jag inte köpte färgenMcbMannen skrev:Ska du ha en sånära orginal färg som möjligt får du blanda den på firma. Finns inga färgkoder. Någon enstaka solid färg finns men annars nej. Finns brun med guld i men den ser brun ut förens solen lyser. Bärnsten är mer guldig än brun. Den bruna är ovanligare.
HahaCompakt skrev:Jag har sätt detta tidigare men tyvärr så gav det inget svar då detta var vattenbaserad färg.Empo80 skrev:Verkar va nått när man blir 38... samma scenario här![]()
Denna tråd finns i Färgkods forumet: viewtopic.php?f=6&t=21964" onclick="window.open(this.href);return false;
Nu är jag iofs inte 38, det är 38 år sedan jag hade moppe![]()
men man är inte äldre än vad man gör sig...som tur är
Alltid kul att se andras projekt.billykid skrev:Känner igen den sjukan....då jag fick en ny Compackt av min pappa om jag lovade att ej köra moped innan jag var 15år!
Det fixade jag ej tyvärr...men jag var otroligt försiktig när jag skulle åka på min första egen köpta moped NSU Qviley
köpte jag för sparde pengar a 350kr....den var trimmade så jag åkte ifrån alla original mopeder som polarna hadde nya
som gammla....naturligt visst nog pappsen att jag åkte på nåt....***ler***...![]()
Massa år senare kom jag i kontakt med en Old klass kamrat som meka mopeder, en sån ska jag ha eller fixa....***ler**.![]()
Allt kunde jag fixa utan Bärstens lacken.....men hittade en Poster att dom även gjort den i en röd kulör...så blev det..
Oj, de är riktigt likaSuy skrev:Prova Volvos saffran 435 se min C70 o grabbens Bärnsten Compact
Hej!Suy skrev:Prova Volvos saffran 435 se min C70 o grabbens Bärnsten Compact
Kollar man bilden så är färgen jäkligt lika. Hur lika är färgen när du själv jämför med egna ögon? En kamera säger inte alltid hela sanningen om färgen då det är så många faktorer som spelar in när en bild är tagen. Jag läste på ett annat ställe att mopeden har orginal lacken kvar. På bilden ser färgerna väldigt lika ut.Suy skrev:Prova Volvos saffran 435 se min C70 o grabbens Bärnsten Compact