Hmm, va ju ett tag sen nu detta. Så man kanske skulle ta och uppdatera lite

Har inte hänt så mycket ännu. Har börjat plocka ner GLX:n nu bit för bit, och donar lite med motorn som blir EKF som jag köpte i ganska dåligt skick.
Sprang även på en E-type ram i halvdant skick bara 10min hemifrån, så den togs hem omgående. Den saknade i princip allt, framgaffeln var mest skit så den följde med lampfästena som såldes. Blir lite "bushoj" av denna har jag tänkt där jag kan leka fritt med ideér och påhitt, det vill säga ej originalrenovering - men med kravet att det skall kunna gå att återställa till original. Får se om jag startar en egen tråd för denna moppe eller om den hänger med i denna tråd då båda projekten kommer rulla parallellt med varandra under vintern. Då kan man pilla med den ena om man kör fast på den andra
Och lite bilder då, för det va väl därför ni klicka in här?
GLX:n börjar plockas ned. Det skall lackas och fixas. Original bromspump till frambromsen letar jag efter, följt några på Tradera men blivit tok för dyra. Så jäkla angelägen är jag inte att det är original. Eftersom jag ändå kommer lacka om så blir det någon annan kulör tror jag på den, blir ju ändå inte "original" när man lackar om tänker jag.
Efter ett besök på "Musköbasen" förra fredagen där jag kom hem med ett par fina sidokåpor till E-typen så hade jag fått PAKET!!!

Det var min svets jag hade beställt. Insåg ganska snart att om jag ska mecka mopeder och ha mig så måste jag ha en svets. Dock va det väl en sisådär 20+ år sedan jag rörde en svets och då mest på lek, men vafasen det är bara att testa sig fram och köra på!
Så dagen efter flödade inspirationen och jag gav mig på att tillverka ett motorfäste till E-typen. Nämnde nog inte att jag tidigare i sommar skaffade mig en högerdrevad tingest med 6 lägen på pedalen?..
Inte världens snyggaste, men det kommer läggas tid sen på att slipa/svetsa och fixa till. Nöjd ändå att jag fick ihop det trots lite brist på svetskunskap mm - och motorn passade in finemang i ramen. Fick även hjälp av Conrad som skickade mig en pappersmall på "plattorna" i fästet. Tack för det!
Ett besök till VRM Roffe har hunnits med också för att få hjälp med ett bakdrev, men råkade även få med mig 1st Kokusan och 1st PVL system med mig hem. Trevlig herre de där
Och så ett par bilder från "Motoravdelningen" som avslutning för denna gång!