Tänker på trafiksäkerheten din ?marklundt skrev:Påverkar inte det ställbara munstycket körningen negativt i trafiken under körning ?
övrigt
Re: övrigt
Fifla med ett ställbart munstycke under körning tar mycket uppmärksamhet från körningen i trafiken eller ?
Varför skulle man fiffla med det i trafiken? Det gör man ju bara en gång vid test för att klara ut motorns bränslebehov.marklundt skrev:Fifla med ett ställbart munstycke under körning tar mycket uppmärksamhet från körningen i trafiken eller ?
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Nu på morgonen var det kring noll ute,men.körde ändå drac 50 rmt ,kör s.t.d annars blir det bara en massa spinnande i trafiken
Annars blir det bara en vurpa om jag kör trimmatmarklundt skrev:Nu på morgonen var det kring noll ute,men.körde ändå drac 50 rmt ,kör s.t.d annars blir det bara en massa spinnande i trafiken
Ingen fara och det var inte alls fel tänkt av dig. De finns säkert de som ligger på fullt och justerar munstycket när de kör men det kan gå väldigt illa. Om motorn t.ex. värmenyper eller det dyker upp ett hinder. Så justeringen bör man göra med omdöme.marklundt skrev:Förstår och ber om ursäkt
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Kör med gul varsel jacka nu då det är mörkt ute när jag kör ute i trafiken
Jackan var dyr ,över tusen kr i pris ,man måste ju både se och synas i trafiken
marklundt skrev:Jackan var dyr ,över tusen kr i pris ,man måste ju både se och synas i trafiken

69gram/km=vikten av exakt 51kronor i mynt 

Får ta en passagerare på 45kg eller 45kg last eftersom jag väger 105kg
Drac 50 rmt am-6 gör 60km/h och am-7 gör 70km/h med dragna pluggar enligt internet och finns i både 30 och 45 klass ett eu- moped samt som lätt m:c
Den jag kör är 6-växlad ,drac 50 rmt finns även i 7-växlad version
Den 7-växlade har elektrisk förgasare