övrigt
Re: övrigt
Vad jag sett så har katterna sitt råttgräs att hålla till i här och låter därför bli fåglarna här . en sak till riejun släpper inte ut nåt kväveoxid heller som dieslarna gör .
Får köra 140-150km för att riejun ska släppa ut nåt kg koldioxid .
Ingen klimat strejk i Skellefteå vad jag vet i dag .men.norran kanske vet nåt ?
Det har varit många katter där jag bor .men. Ingen vad vet har jagat fåglar och det måste bero på att dom har varit upptagna med att jaga råttor istället i råttgräset .
Brukar förminska förgasaren med hjälp av spjällchoken så motorn får mera bränsle och mindre luft då det är kyligt utomhus i trafiken .annars orkar inte motorn då det är kallt utomhus och jag ska köra i trafiken .
Kväveoxider är farligt för både människor och djur
Som med de flesta ämnen så är för mycket eller för lite inte bra. Vi skulle t.ex. inte kunna leva utan kväveoxid i kroppen.
https://digitalhalsan.se/kvaveoxid-ar-e ... var-halsa/
https://digitalhalsan.se/kvaveoxid-ar-e ... var-halsa/
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Jo.men.inte flera tonn kväveoxid .en bensin moped kan inte släppa ut kväveoxider
Allt i för stora mängder är giftigt .
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Väg 370 är vågig och därmed farlig för allt på 2-hjul här uppe i länet speciellt i backkrönen här i länet
En sotflaga släppte och riejun började göra 53/54km/h och acelera snabbt .0-53/54 som en m:c .
Brände ur riejun med hjälp av prem bensin i 45km/h
Vill ni se mars ? Besök ett grustag istället .det är samma sak .enda skillnaden är all järnoxid .
Landsvägsaktiga däck klassas som trim på en rieju drac 50 rmt .