övrigt
Re: övrigt
Riejun gör 45 vid 4.775 rpm och 55 vid 5.775 rpm
Har 11kugg fram och 52kugg bak . byta cylinder otänkbart p.g av cylindercod utanpå cylindern . byta bakdrev otänkbart p.g av instansad kuggantal på bakdrevet . riejun har 16 m.m dellorto förgasare original som går att förminska med hjälp av spjällchoken på den .men. Den går ojämt på första växeln . varför ?
Finns nog inte kvar i polisens register över moped trimmare för det var 27år sedan jag åkte dit ?
Motorn ger 2,8 hkr vid 6.900 rpm på första växeln
Riejun är för klen med mej i sadeln för att spinna på is och snö och går mest på luft i trafiken som jag skrev tidigare
På stjätte växeln ger motorn bara en hkr i motoreffekt ?
Slut utväxling 1:3,40 på riejun
Slut utväxling på stjätte växeln 1:3,40 på riejun
Har bara satt på lite dekaler på riejun och gör reklam för tidningen moped. Hurså ?
Bra att du har kommit in på moppar igen. Ligg lågt med åsikter om polis och kvinnor så fungerar det utan att läsare tycker det blir helt knasigt och inte har här att göra.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Om riejun ska hålla längre så ska dom inte tvätta den när det är minusgrader ute .har jag fel ?
Det är inte så bra om den har vägsalt på sig länge. Det kanske finns någon uppvärmd tvätthall där du bor som skulle fungera?
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
Det blir dyrt om den ska stå och torka där hela dagen i så fall ? Slut utväxling på 1:an är 1:10,65 på riejun
Förgasare dellorto pnbn 16 hs .tändstift ngk br9es