Crescent Compact 2VXL 120cc

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
tompa
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->varmluftspistol, men kör på låg effekt, det får inte bli för varmt <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ja det är svårt att inte skada lacken..Är den lackad med 2k billack på bästa möjliga sätt dvs. blästrad å syragrund,filler,samt topplack då har du en bra sittande färg å har den bara suttit ett bra tag innan du limmade dit dekalerna. Så borde det inte bli ngr problem att värma med en hårfön (lite mildare temp) å försiktigt dra av dekalerna försök att inte lyfta rakt ut från ytan utan dra dekalen lågt å bakåt sakta systematiskt i ett zickzack mönster.
har du lackat med sprayburk är det som rysk roulette.. <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack kära doktorn för dessa tips & trix, nu kan jag nog få loss
mina ögon :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:snooze: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
peezee
Kontakt:

Inlägg av peezee »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Sorry boys!!! :oops: Jag har inte haft tid och testa. Jag lovar att återkomma så fort jag kan! Tack för alla svar :P <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
peezee
Kontakt:

Inlägg av peezee »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jäkla kyla!!! Mitt mekarhörn hemma är oisolerat och efter vad jag förstår så är det värme som gäller för att få bort dekalerna. Okey... värmen kommer ifrån en varmluftpistol för att få bort skiten men det hjälper inte övriga mig från att frysa ihjäl!!! Frustrerande... Med andra ord: inga framsteg :cry: <!-- </EdIndex> --></div>
Lason

Inlägg av Lason »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ger mig inte in i toppfarts-snacket... Bromsarna är kanske inte heller dimensionerade för några högre farter :wink:

Men så cool! Bara att den går och håller ihop gör ju att den egentligen är fränare än alla andra Sachs :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
peezee
Kontakt:

Inlägg av peezee »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Lason skrev:Ger mig inte in i toppfarts-snacket... Bromsarna är kanske inte heller dimensionerade för några högre farter :wink:

Men så cool! Bara att den går och håller ihop gör ju att den egentligen är fränare än alla andra Sachs :)
Tackar!!!
Toppfarten gör mig inte så mycket, jag kan gärna bli omkörd ibland! Det som retar mig nu är fortfarande dekalerna.

Lägesrapport:

Jag vet inte vad det är för typ av dekaler. Jag trodde att det var vanliga klistermärken helt enkelt men när jag drar av de så sitter texten delvis kvar... Lacken verkar tyvärr att ge med sig. Även grundfärgen följer med. Ramen är helt blästrad och lackad med 2K primer. Den oranga lacken är basfärg som tål bensin. Kan det bero på kylan att även grundfärgen följer med även om jag värmer lite svagt? Som sagt den står oisolerat. Lacken bör ju sitta ganska bra tycker jag, har lackat på detta sätt många gånger. Ska testa med lite olika medel som föreslogs av pangerva. Har ingen lust att lacka om!!! cocos_acc.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
peezee
Kontakt:

Inlägg av peezee »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lite update:
Dekalerna sitter där de sitter men jag hade igång den häromdan och drog en liten repa. Det var gött!!! Men jag fick dra den från mitt mekställe till vägen på en pulka. Det var lite jobbigt men det var det värt!!! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad gör man inte för en moped tur. :D <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Pierre

Inlägg av Pierre »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:D <!-- </EdIndex> --></div>
P-plats.se

Inlägg av P-plats.se »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->peezee: Försökte hejda dig på ett av stoppena på Chickenrace för att säga hej men antingen var det lite för rörigt där eller så var du så högtfärdig och inte ville hälsa på folk från forumet!? :wink:

Tyvärr fick jag inen bild på sköneten till vår hemsida heller... :cry: <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->peezee Drar den mkt soppa ? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
peezee
Kontakt:

Inlägg av peezee »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hallå!

Jag är hemskt ledsen men jag har inte märkt att du försökte få tag på mig P-plats! Det var synd! Vad körde du med?

Faktum är att den drog inte så mycket bensin. Vet inte exakt hur mycket men jag hade kanske klarat mig på en tank på 6 mil. Men jag tog ingen risk utan tankade vid ett av de senare stoppen.

Annars funkade allting bra, det blev lite småproblem utmed vägen typ insatsen till ljuddämparen lossnade samt lite justeringar men inget allvarligt, det hör ju till :P <!-- </EdIndex> --></div>
fatchance
Forumsponsor
Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side

Inlägg av fatchance »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har inte läst hela tråden, men har du provat en stripes borttagare.
En gummitrissa som man sätter på borrmaskinen.
De har fungerat för mig att ta bort dekaler och klisterrester. <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar