Signalhorn e-type

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
Henke
Inlägg: 42
Blev medlem: 30 jul 2009, 23:00

Signalhorn e-type

Inlägg av Henke »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hur kommer det sig att många e-type verkar sakna original signalhorn, och istället ha den konventionella varianten? Samma på min f.ö.

Är det helt hopplöst att få tag på en originaltuta?

/Henke <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fästet till hornet sitter på en kona som lutar åt fel håll, så om den går bara en liten bit frammåt så sitter den löst.
Hände mig men nu har jag säkrat ifall den låssnar. En svart strips runt plasthornet och en till därifrån till fästet, syns knappast. <!-- </EdIndex> --></div>
Henke
Inlägg: 42
Blev medlem: 30 jul 2009, 23:00

Inlägg av Henke »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Menar du att dom helt enkelt blivit tappade, och därefter ersatts med "vanliga"?

Upprepar också frågan om det är kört att få tag i en originaltuta. <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Inlägg: 2756
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om du har en riktigt tjock plånbok, så kan du hitta dom ibland på tradyra hate-wall.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hmmm jo de är då inte helt lätt att få tag på...hoppas på nytillverkning.. :? har letat ett väldigt länge nu...men som tompa säger...det gäller att ha en fet börs.. :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
Sura
Inlägg: 919
Blev medlem: 25 mar 2008, 00:00
Ort: Surahammar
Kontakt:

Inlägg av Sura »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Fästet till hornet sitter på en kona som lutar åt fel håll, så om den går bara en liten bit frammåt så sitter den löst.
Hände mig men nu har jag säkrat ifall den låssnar. En svart strips runt plasthornet och en till därifrån till fästet, syns knappast.
Ett tecken på att du har bra bromsar på din E-type, om den lossnar när du nitar.....
Det var tur att jag hittade tutan åt dig, du fick ju tillräckliga bekymmer den dagen :cry: <!-- </EdIndex> --></div>
Vinnare av backtävling i E-tuna 80cc & Hallstas 60 & 80cc 2016 ;)
Henke
Inlägg: 42
Blev medlem: 30 jul 2009, 23:00

Inlägg av Henke »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Får väl se hur jag gör om det skulle dyka upp nåt på tradera då. Har ju så smått börjat fundera på en renovering nästa vinter och hade ju vart kul med allting original. :) <!-- </EdIndex> --></div>
2takt68
Inlägg: 362
Blev medlem: 24 jun 2009, 23:00
Ort: Härryda

Inlägg av 2takt68 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den här tutan hittade jag på tradera och om den är så värst lik orginalet :?: nja men det är bättre än inget alls tycker jag och den lämnade inte ett så stort hål i plånboken heller. :lol: Men inget slår ju orginaldelar. 8)
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar