Zundapp Combinette 1962
Zundapp Combinette 1962
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mitt nya fynd som jag köpte igår, en combinette 62:a men en modernare renoverad 3vxl rundmotor med 5,5 hkr cylinder, solfjädertopp och delorto 20mm förgasare, mopeden är minst sagt patinerad men mycket stadig i ram och hjul och motorn går kanonbra med bra skjut i.
<!-- </EdIndex> --></div>

Crescent Golden Champ 1255
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har tvättat av mopeden lite idag och sedan har jag tätat bensinkranen och satt fast avgasystemet, moppen ska få vara i patinerat skick.

Det är väldigt tajt mellan jamarcol ljuddämparen och fram skärmen.

Det är väldigt tajt mellan jamarcol ljuddämparen och fram skärmen.

Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Oj, det var tajt
Du kanske kan korta krökens anslutning mot cylindern lite??? Alternativt korta stosen på cyllen också. Vid kraftig inbromsning borde det bli kontakt 
Bakom locket som saknas på ramen ska det sitta en plåt... har en liggandes om du skulle behöva. <!-- </EdIndex> --></div>

Bakom locket som saknas på ramen ska det sitta en plåt... har en liggandes om du skulle behöva. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo jag får nog korta kröken lite, du har möjligtvis inte luckan också?
Sedan saknar jag ramplåten på andra sidan.
Motorn är nog på gränsen att vara för vass för denna ram man känner sig inte helt säker när man börjar närma sig 70km/h men man får väl strunta i att köra fullt
Motorn är nog på gränsen att vara för vass för denna ram man känner sig inte helt säker när man börjar närma sig 70km/h men man får väl strunta i att köra fullt

Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
Crescent Champion 1256
Mustang Cross B
- alf-johan
- Forumsponsor
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Det är väl skönt med lite extra skruv i bitarnaflora skrev:Jo jag får nog korta kröken lite, du har möjligtvis inte luckan också?

min avatarbild : är min gamla "SUKA"
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Nix, har tyvärr inte luckan. <!-- </EdIndex> --></div>flora skrev:Jo jag får nog korta kröken lite, du har möjligtvis inte luckan också?