Många inlägg på kort tid från min sida, men man får passa på att söka information när sambon har lämnat hemmet

Det är som så att jag håller på att bygga om en Mamba med en framgaffel från en nyare moped, Derbi Senda, närmare bestämt.
Jag vill komma åt att köra med skivbroms och mambans hjul är ju värda sin vikt i guld, men å andra sidan vill man ju få hej på den i rättan tid.
Det är inget racebygge av något slag, men gillar att kombinera det gamla med det nyare modernare som finns att tillgå

Mamban är för övrigt utom räddning för orginalrenovering, det mesta var trasigt eller sprucket samt att det finns andra som har fina, originalrenoverade Mambor

Nu till frågan, om det finns någon mer här i världen som byggt om med en annan framgaffel, likt det jag skall göra, hur gick ni till väga för att få dit den med en bra lagring, utan att förstöra befintlig styrstam? Jag har redan en prototyp som jag tänkte testa, men är intresserad av hur ni har löst biffen, för att se om min lösning är något att ha

Har ni bilder, dela gärna med er av det isåfall, är intresserad av fler lösningar på detta som sagt var

Eller om ni rent av har andra bra funderingar eller idéer om detta!
Det här är framgaffeln jag tänkt använda mig av:

Jag har dock dåligt med bilder på min prototyp, men det är iallafall väldigt likt denna:

MVH Erik.