Nån som gillar Ford?
-
- Forumsponsor
- Ort: Eskilstuna Moped Kultur / Hallsta Moppers south side
Re: honda
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
<!-- </EdIndex> --></div>
Ja, så var det nog. Det rackarna bytte namn på den, original namnet var inte fint nog för Sverige alltså.HillBilly skrev:Du menar den som numer heter Jazz här i norden men f...a i utlandet

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->skrev:Uj uj Den taunusen var riktigt fin! Det är ju nå visst med gamla Fordar helt klart, Själv har jag bara haft ford (11st), jobbar på Ford oxå. Just nu åker jag Focus o Scorpio, var faktiskt ute på jakt efter en Taunus av den modellen, för jag har en idé ligger o ruvar i bakhuve't, så det skulle inte bli orginal stil på den. Den där lär ju gå som sjutton jämfört med andra, typ 2,3:an, det är väl 140 hk i den 2,8:an? o det är ju inte mycket vikt i en sån där Taunus.
Jo, den rör på sig ganska friskt. Förvånansvärt bra grepp i bakhjulen också, dessvärre inte så stark bakaxel i dessa. Har sumpat två styckna, så igår blev det en ny monterad!

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Jo, den rör på sig ganska friskt. Förvånansvärt bra grepp i bakhjulen också, dessvärre inte så stark bakaxel i dessa. Har sumpat två styckna, så igår blev det en ny monterad!

1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har väl inget emot Ford men håller mig nog till Volvo ;D Min pappas Ford på bilden
Om de ska vara något annat än Volvo får de vara något Amerikanskt med V8 

Nån som gillar Ford
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den bil som jag gillade skarpt var Taunus 17 P3 har haft 3st. Den var rymlig bensinsnål och någotsånär slit stark. Men sen jag började åka volvo240 för ca 20 år sedan så blir det mycket färre verkstadsbesök.
Min första bil var en SAAB93-58. Sedan hade jag en antal Saabar 2t. och V4. Där var det ofta något som var större eller mindre problem. Två bilar har jag bränt ventiler på, båda Fordar. Jag har cyklat en hel del, ibland luktar det bränd olja när jag blir omkörd av en bil då vet jag att det var en Ford som kört om. <!-- </EdIndex> --></div>
Min första bil var en SAAB93-58. Sedan hade jag en antal Saabar 2t. och V4. Där var det ofta något som var större eller mindre problem. Två bilar har jag bränt ventiler på, båda Fordar. Jag har cyklat en hel del, ibland luktar det bränd olja när jag blir omkörd av en bil då vet jag att det var en Ford som kört om. <!-- </EdIndex> --></div>
- Lasse väss
- Forumsponsor
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kan bara hålla med ang Volvo.
Inför besiktningen kollar man bromsar och lampor, sedan går den genom.
Annars har jag ägt,kört, Saab, Ford, Mersedes, Volvo,Cheva, Peugot och Renault.
Volvon är vek i framvagnen. Saab V4 är kraftigast byggda av alla. Frånsett rost har Saab varit bästa bilen (bilar) för mig.
På Cevan gick det sönder delar som man aldrig trodde skulle gå sönder.
Forden byttes det kammaxlar lite nu och då. Men bra resärvdelshållning. <!-- </EdIndex> --></div>
Inför besiktningen kollar man bromsar och lampor, sedan går den genom.
Annars har jag ägt,kört, Saab, Ford, Mersedes, Volvo,Cheva, Peugot och Renault.
Volvon är vek i framvagnen. Saab V4 är kraftigast byggda av alla. Frånsett rost har Saab varit bästa bilen (bilar) för mig.
På Cevan gick det sönder delar som man aldrig trodde skulle gå sönder.
Forden byttes det kammaxlar lite nu och då. Men bra resärvdelshållning. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ska inte dra upp mina Volvoerfarenheter här där det verkar finnas entusiaster, ägde en där nån klåpare hade lekt elektriker...
Forden gick i alla fall igenom besiktningen med blankt papper och en massa beröm i morse
<!-- </EdIndex> --></div>
Forden gick i alla fall igenom besiktningen med blankt papper och en massa beröm i morse

1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
-
- Kontakt:
-
- Kontakt:
-