Vad har ni för väder?
Re: Vad har ni för väder?
Hos oss var det -11,5 i morse. Det tillhör inte vanligheterna.
Men jävligast och nog nära köldrekord i Göteborg var dagen jag fyllde femton. Då var det -17 och jag var "tvungen" att åka moped.
Men jävligast och nog nära köldrekord i Göteborg var dagen jag fyllde femton. Då var det -17 och jag var "tvungen" att åka moped.
Hade -16 i morse när jag vaknade med, har varit rejält kallt även här nere på sistone med Men det är ju lite omväxling från 0-gradigt och regnslask så jag klagar inte
Är man dum i huvet så får hela kroppen lida...
/Erik
/Erik
-
Var nere på -14,6 här inatt i nordvästra Skåne.
Var däromkring imorse när jag fyllde på solrosfrön och annan mat till dom små, gick undan iklädd t-shirt
Är väl 6-7-8 minus nu.
Säkert bortåt 2cm snö på tomten.
Hoppas faktiskt snön stannar kvar, så mycket ljusare och behagligare.
Samt minusgraderna håller i sig så attans mördarsniglar, fästingar och annat otyg får på f-n rejält.
Var däromkring imorse när jag fyllde på solrosfrön och annan mat till dom små, gick undan iklädd t-shirt
Är väl 6-7-8 minus nu.
Säkert bortåt 2cm snö på tomten.
Hoppas faktiskt snön stannar kvar, så mycket ljusare och behagligare.
Samt minusgraderna håller i sig så attans mördarsniglar, fästingar och annat otyg får på f-n rejält.
Blå/vit Monark 1209
Kylan fortsätter, hade -19,9 i natt och nu -13,7 grader Får gå tillbaka många år i tiden för att hitta sådan kyla, Isbrytaren har fått börja jobba i Göta Älv, också ett tag sedan det behövdes...
Klass2 varning skåne o österlen
blåst o upp mot 20cm snö.
blåst o upp mot 20cm snö.
Nytt köldrekord för i år, -22,6 grader i natt
Minus 19 i natt men fint nu på förmiddagen med bara minus 4,5 grader och soligt.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018
-
Minus 17 vilket är kallast här hitills.
Nu varmt och skönt med -3
Kändes dock grymt kallt häromdan när det blåste lite, om det sen var 5 eller 8 minusgrader minns jag inte.
Aldrig varit med om kallare än -27 och det var nog på 90-talet.
Men det som känts kallast och värst var -16 och rejäl blåst.
Nu varmt och skönt med -3
Kändes dock grymt kallt häromdan när det blåste lite, om det sen var 5 eller 8 minusgrader minns jag inte.
Aldrig varit med om kallare än -27 och det var nog på 90-talet.
Men det som känts kallast och värst var -16 och rejäl blåst.
Blå/vit Monark 1209
-24 i Vilhelmina ...körde upp släpvagnen efter jobbet igårkväll...så mycket snö vid kusten
att det inte finns någon allmän yta ställa den på.
att det inte finns någon allmän yta ställa den på.
10,4 grader och solsken idag Snön smälter som...snö i solsken, vi fick ju två dm till för ett tag sedan men nu är det inte mycket kvar där solen kommit åt.
Här var det tolv grader i solen. Det var t.o.m. så jag fick för mig att åka lite moped.
Strålande sol och 10,1 grader. Första vårblommorna är igång i trädgården och såg årets första bi i en blomma i dag Snön är ju borta sedan en vecka nu.
Snö igen :
( Men nu har det gått över i regn så det är mest slask, är väl borta om ett par dagar. Fantastisk natt himmel för några dagar sedan Re: Vad har ni för väder?
Ja det ska ni ha...så ni vet vad vit/snö är...
PS super snygg bild....
PS super snygg bild....