<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Nymans2013 skrev:Conrad Engström skrev:67 gjorde jag lumpen på F1 Västerås. Vi hade motor och fordonslära och där fick man lära sig en massa knep för att lösa problem om man var ute fält.
Så man kunde utföra akutreparation i händelse att någon stackars Valp tvärdog mitt i en potatisåker
Ungefär så

Skolan var den att under sämsta förhållanden kunna starta och åka.
Snö, kyla , krig och ensam.
Hände mig med en Volvo bensinsexa. Jag hade mat i kantiner på flaket och gubbarna väntade ute i busken. Lastbilen stannade ca 2 mil från gubbarna och jag var ensam. Som vanligt var kronans batterier dåliga så startmotorn gick ett par varv och sedan var det tyst.

Ja vad gör man, jag hade ju lärt mig en del, så jag skruvade ur fem stift och fick runt motorn och den startade. Körde ett tag på en cylinder och sängde av och monterade stiften och den startade. Felet var ånglås i bensinledningen. Den gången var det varm högsommar.
Ja detta hör väl inte till tråden om kondensatorn. <!-- </EdIndex> --></div>