Jag har länge saknat en liten praktisk moppe som man kan stoppa in bak i en vanlig kombi.
Därför skaffade jag mig två skoteretthjul för några år sen och i helgen fick jag tag i en käck ram. Nu fattas bara resten, men jag har nog lite på hyllorna och borde väl ha den på rull om ett par veckor.
Räknar du med att fälla baksätet kan det nog gå bra.
Jag hade liknande ide, men jag ville lägga den i skuffen på en Valiant sedan.
Men jag kom fram till att det skulle bli svårt att få den tillräckligt kort.
Räknar du med att ställa/lägga den bakom upprätt baksäte ska jag följa tråden med extra intresse.
Det är bara Tvåväxlade sachs som går att lägga ner utan risk för oljeläcka.
och då bara på vänster sida. gäller att komma ihåg det när man konstruerar tanken.
Det går ju naturligtvis att bygga om växellådsventilationen på högersidan.
Jag har inte varit ute och försökt få in den ännu, men med en kortare gaffel (den är ju lite för lång) så kommer man ner till som högst 76 centimeter och då går den lätt in. Fast det är ju i min Rover och säkert finns det vanliga kombibilar som är lite högre. Men sätet kommer förstås att behöva fällas. Just ny mäter den 80 centimeter om man vänder styrklammorna neråt och då går den in om man tiltar den genom öppningen men kommer att klämma styggt mot innertaket om den står normalt på hjulen.
Nytt och synligt för dagen är en annan tank. Från en DBS Safir eller nåt. Jag skulle lagt upp en bild men fick problem med elektroniken som jag tänkte gömma under den. Jag får flytta runt lite innan jag kan skruva den på plats.
Nya tanken och lite annat småplock på plats. Fast nu köpte jag ju en motorcykel som jag måsta ta itu med och har fått ställa undan den här lite. Men skärmarna har kommit så det är inte mycket kvar nu.