Vi fick vår tredje covid spruta i dag, hade tid 0900 men kom en kvart tidigare. Visade sig vara tur då jag och frugan fick gå in och få våra sprutor nästan direkt. Sedan satte vi oss i väntrummet för att vänta den obligatoriska kvarten efteråt men då gick brandlarmet i gång i hela byggnaden

Så alla blev utkörda, inklusive läkare och besökare på hela Centrumpraktiken och vi smet iväg i bilen precis framför två branbilar med blåljus på som kom farande

Hade vi kommit 0900 hade vi nog fått vänta på våra sprutor...
Tänkte sedan försöka köpa Baddare i Bräckboden, sista bakningen där innan nedläggningen, den produktionen flyttas inte när övrig produktion flyttar utomlands så sista chansen att smaka på dem. Men kön visade sig var en halv km lång, de första i den att stått där sedan 0510 på morgonen, dörrarna öppnas tio

Så jag gav upp, köa flera timmar utomhus för att köpa 10 påsar kändes inte värt det. Jag säger som räven....
Sista händelsen idag blev att hjälpa till få upp en person bil ur diket 500 meter från mig, en tjej med en bäbis i barnstol hade skurit ned ordentigt och vi lyckade med viss möda dra upp henne med en skåpbil då bonden längre med 4 driven traktor inte hade tid när vi ringde. I värsta fall hade jag fått starta upp min traktor men två hjuls drift och inga snökedjor ger inget bra grepp på den isiga vägen. Men med vinschen hade det nog gått. Men det löste sig ändå även om det var på håret.
Händelserik dag för en pensionär