Jag trillade över en Gilera idag och skyndade mig förstås hit för att starta en projekttråd.
Men först snyggade jag till den lite. Det är ungefär så långt jag har kommit hittills.
Ja delarna är hiskeligt dyra. Skall jag få ihop den här med besparingarna i behåll får jag nog plocka från olika håll och tillverka en del grejor själv.
Upptäckte förresten just att det sitter ett Zündapphjul baktill. Det kan ju vara praktiskt.
En rejäl tvätt nu på morgonen gjorde susen. Till och med det fula styret krympte till mer angenäma proportioner.
Bygget fortsatte tidigt i morse, och idag riktar jag ett särskilt tack till en Puch Montana för den frikostiga donationen av fram- och bakskärm.
Att det som en skänk från ovan även dök upp ett Gilera-framhjul som någon bytt fälgbana på var en bonus.
Att göra en bromspedal till Gilera var en trång och bökig historia. Det var många modeller och märken som fick sätta livet till idag. Puch Maxi, Puch Dakota, Honda CB125 och en säkert jätteeftertraktad frambroms till Yamaha 350. Självklart använde jag ett NOS bromsstag till MCB.
Första provkörningen idag!
Funkade klanderfritt förutom att den ville ha mycket choke hela tiden. Jag får fixa en trottel till Dellorton.
Nu blir det demontering, lack och omklädning av originalsadeln.
Äh det är bara till att fjärma sig från familj och vänner, brista i underhåll av hus och hem, försaka sitt arbete och eventuellt ränna på veteranmarknader.