Peter goes rod...
Re: Peter goes rod...
Bra fynd ändå, gammalplåt med dvs var länge sen denna rulla 

1st K50 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 25tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
nice fynd...blir det någe kvar kan du göra trädgårdskonst av den...
-
- Forumsponsor
Jodå den vart hämtad länsad och lämnad... Fantastiskt att den inte gick i två delar innan den vart uppvinschad på kärran..
runt rutan i bakdörr. men fick även midjelister.. Någon saknad list från grillen. Två fungerande låscylindrar med nyckel.
Värme och tempgivare fönstervev lite reglage samt baklampor en omklädningsbar dörrsida och saknat armstöd bak.
och lite annat smått och gott som saknat och bra och ha fick väl runt 1500kr tillbaks på metallskroten täcker
i alla fall transporten så riktigt nöjd över "fyndet"...
Minst lika nöjd idag fick ytterligare ett lass behövligt skrot denna gång lite 140 eller kanske 164 delar eller om det är blandat?
Hämtar nästa helg och fyndpriset ett flak öl hos en bekant som rensat lite... Men ser saknade styrdelar för att bygga om styrningen!
Ska ju ändå anpassas så spelar mindre roll om det är 140 eller 160 lär få ihop en bättre styrning åxå.. Hade väl egentligen tänkt fixa detta
till nästa säsong men har jag prylarna lika bra bygga på en gång och få det gjort...
Trots misserabelt skick vart det en hel del att rädda viktigast vart framrutan med frisk gummilist och en saknad kromlist runt rutan i bakdörr. men fick även midjelister.. Någon saknad list från grillen. Två fungerande låscylindrar med nyckel.
Värme och tempgivare fönstervev lite reglage samt baklampor en omklädningsbar dörrsida och saknat armstöd bak.
och lite annat smått och gott som saknat och bra och ha fick väl runt 1500kr tillbaks på metallskroten täcker
i alla fall transporten så riktigt nöjd över "fyndet"...
Minst lika nöjd idag fick ytterligare ett lass behövligt skrot denna gång lite 140 eller kanske 164 delar eller om det är blandat?
Hämtar nästa helg och fyndpriset ett flak öl hos en bekant som rensat lite... Men ser saknade styrdelar för att bygga om styrningen!
Ska ju ändå anpassas så spelar mindre roll om det är 140 eller 160 lär få ihop en bättre styrning åxå.. Hade väl egentligen tänkt fixa detta
till nästa säsong men har jag prylarna lika bra bygga på en gång och få det gjort...
Synd du körde den på skroten...kunde ju varit intressant för någon annan ta vara på den.
Eller att du i framtiden saknar någe av det du skickat iväg.
Eller att du i framtiden saknar någe av det du skickat iväg.
-
- Forumsponsor
lugnt har ju volvo drivlina som fram och bakvagn övrigt är ju bara kosmetiska saker så fanns absolut inget mer att ta på den för min del..
allt annat som sagt 100% sopslut.. de klart hade jag haft peugeot drivlina hade det funnits motor växel bakaxel framvagns delar o lite annat som rattaxel styrsnäcka men det helt ointressant för mig..
allt annat som sagt 100% sopslut.. de klart hade jag haft peugeot drivlina hade det funnits motor växel bakaxel framvagns delar o lite annat som rattaxel styrsnäcka men det helt ointressant för mig..
Fattar att rensa upp, och skrotpriser är bra nu. Jag hade varit envis och behållit 

1st K50 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 25tal mc, och för mycket bilar