Vet inte om det finns något intresse för att läsa om modell flygplan här men jag tänkte testa. Mitt intresse går ju långt tillbaka och jag tävlade några år i RC, var så länge sedan att jag fick ta en titt i pris skåpet för att se när

Slutet på nittitalet var det. Sedan tog jobbet met tid och jag gick över till att pyssla med moped i stället. Men allt går i vågor och nu har jag fallit tillbaka till RC flyg igen. Hänt en del på 25 år så radio utrustningen var omodern och el motorerna har gjort intåg. Så mycket har fått inskaffas, sålt av lite på två hjuls sidan så hobby budgeten är konstant...
Plockade fram en gammal halvfärdig byggsats till en T28, Kroppen är ganska ok att färdigställa men vingen fodrar massa jobb.
De gamla servonen har fel kontakter för dagens radio mottagare så jag får byta ut dem.
Nya landnings ställs servon får gå in.
Gäller övriga servon med. Idag kör man helst med separata servon för varje skevroder och vingklaff, betyder att vingen får öppnas på 4 ställen för att göra om installationen, massa jobb. Vinklaffarnas reglage kärvar så där är det bara att bita i det sura äpplet. Skevrodren kanske jag kan använda befintlig installation.