Sachs 502 går dåligt

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
Tarschan

Sachs 502 går dåligt

Inlägg av Tarschan »

Hej, har en sachs 502 med bing 10 förgasare som är lättstartad och går bra men ibland dör den mitt under körning för att sedan starta och går bra ett tag tills samma sak händer igen. När den håller på att dö så kan man hålla den vid liv litegrann genom att bara gasa lite men bööar vid full gas och dör. Någon som vet vad man bör kolla först?
HSE

Re: Sachs 502 går dåligt

Inlägg av HSE »

Flödet från bensin kranen skulle jag börja med, sedan förgasaren. Förutsett att den starar direkt efter den dött, startar den först efter att den kallnat så skulle jag börjat med tändspolen...
Användarens profilbild
Coolvette
Forumsponsor
Kontakt:

Inlägg av Coolvette »

Kör utan tanklocket på, då kan du konstatera om det är för tätt så att luftningen inte fungerar, då rinner bensinen dåligt efter en stunds körning.
Det brukar vara skillnad med lite eller mycket bensin i tanken, har man lite soppa tar det lite längre innan vacuumet i tanken märks.
Skåning

Inlägg av Skåning »

Har du genomskinlig bränsleslang mellan bränslekran och förgasare, gärna med ett litet slangfilter på. Så är det oftast (lite beroende på mopedmodell) lätt att se om det kommer bränsle ner till förgasaren, även i samband med att motorn börjar gå illa.
Andreas.
Skriv svar