En riktig Boardtrack Indian
Re: En riktig Boardtrack Indian
Skannar av allt i Usa efter Corbin nav, men priserna särskilt för komplett bak nav. Så en utan pris, jag frågar, över 3000dollars och ska ju saken hem och hela det. Ett helt bakhjul kostar 2000dollars och känns som ett bättre alternativ, bara hitta 25000kr då...

1st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Men jösses, vilket konstverk till nav! <3
Apollo 8037, klenstummis. MCB 1159 fetbrux som kan bli nåt roligt.
Finns det uppgifter om hur många som gjordes?ESGEE skrev: ↑23 jul 2024, 07:18 Ja det är ett dyrt nöje![]()
Har alltid googlat satan ur 1915 Indian modell B, aldrig hittat vad 1915 tillverkad 1917 hade för hjul storlek, men igår fick man tag i en kille som var expert. 36 håls storlek med 19" med kraftigt höjd på däck. Sen sa han att just modell B exporterades till Europa vilket att de är ovanliga i Usa.
Tro fan att det är svårt att hitta saker till den. Bara att man tillverka 1915 till 1917 bara för Europa.
Det finns två sorters människor, de som får saker gjorda och de som tar åt sig äran.
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!
Har tyvärr ingen uppgift på hur många, men var alla märken som hade samma nav, indian som Hd osv. Jag ska ju ha 36 hålls 19" med högt däck.
Är lätt och se om ny tillverkad för hur saknas märkning på rätt ställen. Original ska det vara, renoverat men inte blästrat och polerat, patina rules..
Är lätt och se om ny tillverkad för hur saknas märkning på rätt ställen. Original ska det vara, renoverat men inte blästrat och polerat, patina rules..
Navet ovan var för blandat med nytt, inte ens riktiga där Corbin textt mm är, 30000kr för det nej tack.
Just att Indian tillverka samma 1915 model b i 2,5år bara för resten av världen, var väl en bra affär anttagligen. Usaskulle ju bara ha Powerplus.
Just att Indian tillverka samma 1915 model b i 2,5år bara för resten av världen, var väl en bra affär anttagligen. Usaskulle ju bara ha Powerplus.
Nä, sen är den en boardtracker 1914, min är ju en 1915 dvs en helt annan division, de dumpa 500cc och 1915 blev det 688cc. Powerplusen blev bara värre och värre. Bifogar hur min ska se ut.

Skulle ej tacka nej till en 1913-14 Powerplus, de riktigt fräna 
Efter den den mest störda invirningen av OS ever
Då till nåt roligare i Indian världen. Man har envisats länge med Corbin baknav och dess sjuka priser på original. Men idag, en amerikan jag köpte delar ifrån förr och dillat med sen dess och jag tog en rövare och fråga rakt har du gammalt Corbin 36håls baknav original och får svaret javisst. Då blev man lätt upphetsad, frågar hur mycket, du verkar verkligen behöva, ge mig 150dollars och lika mycket i frakt så skickar jag, Kommer säkert bli tull och moms skit sen, men nu har jag ett baknav för 3000kr. En nytillverkad kostar 7000kr, säkert bättre men ej original. Man längtar på få hem, sen har nog Antiguebike innanmäte för den och drev. Så nöjd som kör fira öl

Då till nåt roligare i Indian världen. Man har envisats länge med Corbin baknav och dess sjuka priser på original. Men idag, en amerikan jag köpte delar ifrån förr och dillat med sen dess och jag tog en rövare och fråga rakt har du gammalt Corbin 36håls baknav original och får svaret javisst. Då blev man lätt upphetsad, frågar hur mycket, du verkar verkligen behöva, ge mig 150dollars och lika mycket i frakt så skickar jag, Kommer säkert bli tull och moms skit sen, men nu har jag ett baknav för 3000kr. En nytillverkad kostar 7000kr, säkert bättre men ej original. Man längtar på få hem, sen har nog Antiguebike innanmäte för den och drev. Så nöjd som kör fira öl

Nu ska man bara hitta ett fram 36 håls nav med. Folk renoverar alltid baknav tackvärde för mer pengar.
Snyggt jobbatESGEE skrev: ↑26 jul 2024, 22:51 Efter den den mest störda invirningen av OS ever![]()
Då till nåt roligare i Indian världen. Man har envisats länge med Corbin baknav och dess sjuka priser på original. Men idag, en amerikan jag köpte delar ifrån förr och dillat med sen dess och jag tog en rövare och fråga rakt har du gammalt Corbin 36håls baknav original och får svaret javisst. Då blev man lätt upphetsad, frågar hur mycket, du verkar verkligen behöva, ge mig 150dollars och lika mycket i frakt så skickar jag,
240726 ESGEE har köpt ett orginal Corbin baknav i Usa för 3000kr med frakt.png
Kommer säkert bli tull och moms skit sen, men nu har jag ett baknav för 3000kr. En nytillverkad kostar 7000kr, säkert bättre men ej original.
240726 ESGEE har köpt ett orginal Corbin baknav 36 håls som ska vara.png
Man längtar på få hem, sen har nog Antiguebike innanmäte för den och drev. Så nöjd som kör fira öl![]()

Finns ju mycket utrymme ekonomiskt och den delen är väl den svåraste biten att hitta, han kanske hade två st så du har en extra.

Det finns två sorters människor, de som får saker gjorda och de som tar åt sig äran.
Tack. Fråga om framnav med men fanns ej, helt plötsligt är 40håls vanligast fast kostar. Hittar jag ej 36hål, kör jag 40håls i fram så länge det inte ser fel ut. Vill verkligen ha original.
Lite off topic. 1912 Så körde Lee Humiston 100miles per hour(dvs 161km/h) först dvs snabbast i värden då, på sin Exslsior.
Sen 1913 segla alla om, Indian släppte värsta powerplusen ever osv. Men Lee Huiston var först..
En fin mer eller mindre cyckelram med stor V twin är hårdrock så det räcker. Visst för bild efter inte helt rätt ändå 
Hade man fått lön och drömde, fick skott på ett gammalt fint framhjul billigt, men säljaren vägra skicka till Sverige 

Du kanske kan fråga han med baknavet om han kan vara mellanhand?
Ebay vettu, den gick ut innan man hann på att fixa frakt delen...