En riktig Boardtrack Indian
Re: En riktig Boardtrack Indian
Har ett jätte skåp 1,5x1m med 36st lådor i metall, väger satyg även om alla lådor med bult och mutter allt tum från stort till smått i stort. Tänker oftast inte på storlek bara provar vad vad jag tror.
Denna fiskades ifrån gammal verkstad som skulle tömmas, var helvete få den där ifrån men jävligt lycklig att ha, med 10st Usa bilar och 25ish hojar minst, och sen har 3 antal Amazoner och 2 PV med allt oavsett är tum på gammalt hederligt. Jag har en Amazon resten är barns
Denna fiskades ifrån gammal verkstad som skulle tömmas, var helvete få den där ifrån men jävligt lycklig att ha, med 10st Usa bilar och 25ish hojar minst, och sen har 3 antal Amazoner och 2 PV med allt oavsett är tum på gammalt hederligt. Jag har en Amazon resten är barns
1st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Nu blev man ju lite avis jag har bara en hand full m tumskruv som är extra.
Detta trots alla bilar mm som man skrotat och plockat isär. Sålde min sista amazon för ca 17-18 år sen till grannen.
En kombi som var min första servicebil i min firman.
Saknar den ibland då den va en slitvarg med D kam o trimtopp.( B20) gjorde mätarn i botten o riktigt kul i snön
Tyvärr åt rosten den och jag hade redan helrenoverat den 1 gång i plåten på 90 talet så den fick jag släppa.
Många bilar har man haft.både amerikanska o annat roligt.
Tyvärr inga kort men har alla regpapper kvar
Haft ett par 124 sport (Fiat) en 69 och en 71a
En Mustang 66 kab.
En handfull Amazoner och lika många 140 kanske.
Diverse mc..... saknar min Labretta mest konstigt nog.
Detta trots alla bilar mm som man skrotat och plockat isär. Sålde min sista amazon för ca 17-18 år sen till grannen.
En kombi som var min första servicebil i min firman.
Saknar den ibland då den va en slitvarg med D kam o trimtopp.( B20) gjorde mätarn i botten o riktigt kul i snön
Tyvärr åt rosten den och jag hade redan helrenoverat den 1 gång i plåten på 90 talet så den fick jag släppa.
Många bilar har man haft.både amerikanska o annat roligt.
Tyvärr inga kort men har alla regpapper kvar
Haft ett par 124 sport (Fiat) en 69 och en 71a
En Mustang 66 kab.
En handfull Amazoner och lika många 140 kanske.
Diverse mc..... saknar min Labretta mest konstigt nog.
Det finns två sorters människor, de som får saker gjorda och de som tar åt sig äran.
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!
Svårast är att få bort barn ifrån särskilt ifrån sno halv tum och 3/8" till Amazon lik, sen den jävla Amazon Epan med som äter bult det öket.
Jag hade en fin 245 som var super, men börja bli dålig fjädringsmässigt som var min dragbil, sålde den för orka inte fixa för man gjorde 500kr, vips 6månader senare kosta 245 dubbla pengen och sen spårat, den saknar jag.
Annars har jag tunnat ut förra året, 3st V8 bilar rök, sålde 3 hojar med och inget kvar av det för jävla översvämningen och elräknings helvetet.
Jag hade en fin 245 som var super, men börja bli dålig fjädringsmässigt som var min dragbil, sålde den för orka inte fixa för man gjorde 500kr, vips 6månader senare kosta 245 dubbla pengen och sen spårat, den saknar jag.
Annars har jag tunnat ut förra året, 3st V8 bilar rök, sålde 3 hojar med och inget kvar av det för jävla översvämningen och elräknings helvetet.
Jo jag känner igen det nu har jag skissat lite med några ungefärliga mått men det är nog många fel infästningen kan jag göra i 2 st delar om det skulle underlätta för dig.
Något är i alla fall fel måttmässigt då ramröret ser ut som det sitter mellan dessa och är den ca 30 mm så ser det konstigt ut.ritar in en ring så du ser.
Vi behöver mått på vissa saker som skruvinfästning mm
Totallängd på hela fästet och tjocklek.
Här är den ritad 20 mm tjock.
Något är i alla fall fel måttmässigt då ramröret ser ut som det sitter mellan dessa och är den ca 30 mm så ser det konstigt ut.ritar in en ring så du ser.
Vi behöver mått på vissa saker som skruvinfästning mm
Totallängd på hela fästet och tjocklek.
Här är den ritad 20 mm tjock.
- Bilagor
-
- Att måttsätta
- växelådsfäste 2 jpg.jpg (22 KiB) Visad 375 gånger
Senast redigerad av Mixter den 07 aug 2024, 19:59, redigerad totalt 1 gång.
Det finns två sorters människor, de som får saker gjorda och de som tar åt sig äran.
Denna lådan har styrlister och det måttet mellan dessa är viktigt om jag ska svetsa ihop den.ESGEE skrev: ↑07 aug 2024, 11:38 Har ögon måttat på en bild, växellådan är ju sned i infästning, men växellåda platta är lika med samma bredd på cylinder. Känns som 10x10 eventuellt 10x9, sen ska jaga 1910-1920 gubbar, en jag känner som hade en 1916 Indian Powerplus med 3 växlat annars hade jag mätt den, han har tyvärr sålt den till en tysk för 750000kr förra året.
1910s Indian 3 växlad växellåda.png
Var på han som sålde och han hade ej mått så. Så jakt går vidare.
1910s Indian 3 växlad låda mer under.png
Annars kan jag göra dom med bara utsidan svetsad så du kan anpassa bredden själv.
Allt beror på om du får tag i måttet där.
Diskuterar med Robban som kan massa och kör 1910tal, kan lova att om jag ger han en dag kommer med ett mått.
Inte kommit vidare med ett mått för växellåda fäste, måste nog trakassera amerikaner om det. Svenskar som haft har ju ej mått.
Äntligen hemma efter en varm lång v i Västerås.
Ja det vore ju tråkigt om den inte passade.
Jag har studerat bilden och får det till ca 100*80 om skruvarna är 11.1 (7/16")
Avståndet mellan kruvarna borde vara i tum med och det ser ut som ca 60 * 42 om man mäter på bilden.
Det borde vara i tum det med så kanske 1⅝ * 2 ¼ "
Och till kanten borde det vara 1"
Man bode kunna räkna ut det till styrlisterna,
25.4 + mellanrummet +25.4 då borde bredden vara antingen 3" eller 3 ¼ "
Många siffror blir det
Ja det vore ju tråkigt om den inte passade.
Jag har studerat bilden och får det till ca 100*80 om skruvarna är 11.1 (7/16")
Avståndet mellan kruvarna borde vara i tum med och det ser ut som ca 60 * 42 om man mäter på bilden.
Det borde vara i tum det med så kanske 1⅝ * 2 ¼ "
Och till kanten borde det vara 1"
Man bode kunna räkna ut det till styrlisterna,
25.4 + mellanrummet +25.4 då borde bredden vara antingen 3" eller 3 ¼ "
Många siffror blir det

Där ser man, nästan nära mig
På min Harley Peashooter är tjocklek och styrkant 8,45 mm på hela fästet, höjd på fästet 25mm. Bult är 1/2" för fästa växellåda.
Har försökt hitta fästbult för Indian utan framgång. Känns som indian har större. En bra film på ett objekt där ser man fästet.
https://www.youtube.com/watch?v=rQfzlXVUgbo

På min Harley Peashooter är tjocklek och styrkant 8,45 mm på hela fästet, höjd på fästet 25mm. Bult är 1/2" för fästa växellåda.
Har försökt hitta fästbult för Indian utan framgång. Känns som indian har större. En bra film på ett objekt där ser man fästet.
https://www.youtube.com/watch?v=rQfzlXVUgbo
Då är vi ju nästan grannar
Eller ja har 43.5 mil t Västerås.
Där ser man ju varför fästet käns för brett. Det sitter korta bitar in mot ramen i framkant.
Man behöver ha en låda om det ska bli perfekt men hittar vi måtten så blir det nog tillräckligt bra.
Bra film

Eller ja har 43.5 mil t Västerås.
Där ser man ju varför fästet käns för brett. Det sitter korta bitar in mot ramen i framkant.
Man behöver ha en låda om det ska bli perfekt men hittar vi måtten så blir det nog tillräckligt bra.
Bra film

Nästan grannar
Ja, jag ska ju ha en 2 växlad låda tydligen, de var rika tog en 3 växlad men de ser ju lika ut. Har fått tag i en tysk som kan Indian 1910tal bra, för han tillverkar saker, ska försöka fiska ur han lite mått.

Ja, jag ska ju ha en 2 växlad låda tydligen, de var rika tog en 3 växlad men de ser ju lika ut. Har fått tag i en tysk som kan Indian 1910tal bra, för han tillverkar saker, ska försöka fiska ur han lite mått.
Det blir kanon då fixar jag ett fäste eller två 

Blir skit bra det
, inte fått svar av Tysken än.

Fick svar ifrån Christian den tysken jag mena, han meddela att Powerplus och och Little twin med och växellåda är olika storlek och höjd och längd.
Men fick inget mått på fäste osv, tror han fiskar efter bygga ramen till mig för 35000kr eller nåt
Blir ju en hotrod ram ändå, för chans på en original är ej ett alternativ. Tror han tysken har alla mått, ingen hjälp i denna 1910 bransch tydligen.
Men fick inget mått på fäste osv, tror han fiskar efter bygga ramen till mig för 35000kr eller nåt

Blir ju en hotrod ram ändå, för chans på en original är ej ett alternativ. Tror han tysken har alla mått, ingen hjälp i denna 1910 bransch tydligen.
Har du en växelåda på gång? du skrev något om en 2 vxlESGEE skrev: ↑12 aug 2024, 15:06 Fick svar ifrån Christian den tysken jag mena, han meddela att Powerplus och och Little twin med och växellåda är olika storlek och höjd och längd.
Men fick inget mått på fäste osv, tror han fiskar efter bygga ramen till mig för 35000kr eller nåt![]()
jag kan göra en höger och en vänster del till dig som du kan testa jag tänkte på att om man gör hålen/ spåren typ 15 mm breda så kan du troligen använda dom det sitter ju en list över som du kan borra sen bredden kan du själv anpassa när du har en låda och jag kan ju göra dom utan biten mot röret fram lite längre så du kan kapa dessa sen och sveta den mot röret.
bak gör jag den lika dan så du kan kapa den på rätt höjd mot "svingen" eller stelbenet. jag vet inte vad det heter

Hur måga mått kan du få fram på ramen ?
det finns ju många bilder som man kan mäta på.
Tycker det är för mycket för den ramen. borde inte kosta mer än typ 12000:- på kvitto.