En riktig Boardtrack Indian
Re: En riktig Boardtrack Indian
Jaha synd, då många delar hade varit simpla att göra.
Det finns två sorters människor, de som får saker gjorda och de som tar åt sig äran.
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!
Re: En riktig Boardtrack Indian
Ja om du kunde för du kan ju, problemet är väl oftast det som är måtten som är problemet, och tror inte Anticbike vill delge mig måtten 
Ska försöka räkna ut allt vad det blir i pengar, den för 28999kr kanske är billig även om hela växellådan var billigare.

Ska försöka räkna ut allt vad det blir i pengar, den för 28999kr kanske är billig även om hela växellådan var billigare.
1st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Re: En riktig Boardtrack Indian
Skulle du kunna göra en sån om du hade mått Mxter?
1st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Re: En riktig Boardtrack Indian
Har räknat ut om jag köper del för del bli det 21335kr, den hela universal 1913-1923 kostar 28995kr, så man tjänar 7660kr på bygga egen koppling.
1st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Re: En riktig Boardtrack Indian
Sitter det ett lager i eller är det gjort i ett stycke?
Ser ut som ett tvåradigt vinkelkontaktlager. Typ hjulllager som detta , utan innerbana och kulor.
Om det inte är ett lager I så blir det lite knepigt för då måste det härdas och då krymper det lite.
Vilken del är dyrast
Men allt är fullt möjligt.

Det finns två sorters människor, de som får saker gjorda och de som tar åt sig äran.
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!
Re: En riktig Boardtrack Indian
Skulle väl kunna fungera med vilken koppling som helst om man ser till att konan finns och den passar. Typ lite nyare
Typ denna, så länge i alla fall.
Senast redigerad av Mixter den 09 nov 2024, 19:19, redigerad totalt 1 gång.
Det finns två sorters människor, de som får saker gjorda och de som tar åt sig äran.
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!
Re: En riktig Boardtrack Indian
Är gjort i ett stycke, frågan om ens den är gjuten utan pressad stil. Ctc gjord kanske. 1598kr kostar den.
1st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Re: En riktig Boardtrack Indian
Har tänkt så själv, få en bättre koppling. Dock kommer ej kick och hela transen ej passa dock original stil. På HD är så mycket bättre tidigt.
1st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Re: En riktig Boardtrack Indian
Hm kicken ja den blir ju lite knepigt men om offseten är samma så borde det inte spela så stor roll i transen eller?
kåpa är väl ändå lyx
Haha jävla rättstavning.
kåpa är väl ändå lyx

Haha jävla rättstavning.
Det finns två sorters människor, de som får saker gjorda och de som tar åt sig äran.
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!
Re: En riktig Boardtrack Indian
Den sitter på drevet i kopplingen och sitter med 4 växelådafästen platter som jag ej har, dock har jag kickdelen. ska vara massa studes och inte hittat bild på hur allt är gjort under än.
Senast redigerad av ESGEE den 08 mar 2025, 16:32, redigerad totalt 1 gång.
1st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Re: En riktig Boardtrack Indian
Aha så den sitter som denna då eller ska
Men denna har ju fjädring.
Men denna har ju fjädring.
Det finns två sorters människor, de som får saker gjorda och de som tar åt sig äran.
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!
Re: En riktig Boardtrack Indian
Har du sett denna?
https://megadeluxe.com/design/1915-indi ... g-kitzmann
https://megadeluxe.com/design/1915-indi ... g-kitzmann
Det finns två sorters människor, de som får saker gjorda och de som tar åt sig äran.
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!
Re: En riktig Boardtrack Indian
Är i Svedala och skruvar möbler tant hade en rom i skåpet så det får bli en liten, 

Det finns två sorters människor, de som får saker gjorda och de som tar åt sig äran.
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!
Re: En riktig Boardtrack Indian
Megadelux har jag sett, är höga berg och djupa dalar med en del. Fastna på en 1921 Racer, men på din bild och denna är det race varianten på kick. tidigt är det lite snyggare, sen blev en variant på motor drevet, har sett minst 4 varianter.

Möbel skruv med en Rom gör saker roligare 
1st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Re: En riktig Boardtrack Indian
Ja det är ju olika modeller.
Har du en partslist?
Har du en partslist?
Det finns två sorters människor, de som får saker gjorda och de som tar åt sig äran.
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!