En riktig Boardtrack Indian
Re: En riktig Boardtrack Indian
Har massa böcker men står inget om år på Växellåda eller det man vill ha. men mycket är samma 1913-1923, oavsett vad för modell.
Tack vare första världskriget är allt samma 1915-1917, sen för Hd fick arme mm statligt fick Indian stora problem, inte bara att Hedström drog 1914, men ifrån 1918-1923 är det väldigt likt dock med ny motor och tjockare ram, på Boardertracker och dirttrack mm kunde Indian utmana.
Till andra Världskriget var den nån 75-25% till Hd. Efter att Powerplusen var slut är inget efter intressant för mig. Ska vara en rätt Scout innan 1936 men skulle ej lägga pengar på.
Tack vare första världskriget är allt samma 1915-1917, sen för Hd fick arme mm statligt fick Indian stora problem, inte bara att Hedström drog 1914, men ifrån 1918-1923 är det väldigt likt dock med ny motor och tjockare ram, på Boardertracker och dirttrack mm kunde Indian utmana.
Till andra Världskriget var den nån 75-25% till Hd. Efter att Powerplusen var slut är inget efter intressant för mig. Ska vara en rätt Scout innan 1936 men skulle ej lägga pengar på.
1st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Köpa massa böcker på det hela är ej värt i 500-800kr träsket, är ändå gubbar som vet och står ej i böcker, man får trakassera dem. Gäller dock att hitta dem.
Så var det aktion med massa Indian, 99% var Scout. Bara 2st med 1910tal Hedstrom.
Och så var det en 1917 Indian Powerplus blockhalva som frestade då man har en hel del delar till dem.
Nu blir det sista om den aktionen, son sagt Scout dominera det hela. Men mest udda var på Scout.
Med slag osv är det nog 190000kr för det total objekt.
Den ser ut som ett bättre val i såna pengar.1st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
det scout objektet var inte billigt
Ja 190000kr om det räcker med slag mm och åka och hämta. Sen kunna köpa en bättre körbar för 30000kr mer är mentalt.
dyrt med gammalt
Kan ofta vara det, men ska man ha 1910-30 så är det ej billigt så men finns billigt där ute.
Var en trevlig motorintresserad som hade, tror han nog ville ha mer än aktion gav men det går att hitta billigare. Sen kommer det ta tid och pengar att få ihop, min 1930 NV visst ram och gaffel men Spjällstaket och Rajah delar är ej vanliga så. Kommer ta tag i denna senare.1st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
du får göra tråd om din 1930 Nymans verkstäder
När jag väl tar tag i den på riktigt så gör jag det. Men nu ska vi ej dilla om den. 1900-1910tal Indian här 

Nyårsdagen, var besök på hos en likasinnad motor förädlare utanför Örebro, han hade en 1915 ram Indian. Visst 60% original men bättre än 100% ny.
Olika affärsuppgörelser försöktes ifrån båda, då jag ej har 35000kr liggande. Blev ingen framgång. Måste skrapa ihop de pengarna.
Olika affärsuppgörelser försöktes ifrån båda, då jag ej har 35000kr liggande. Blev ingen framgång. Måste skrapa ihop de pengarna.
vad ligger en indin ram orginal ram på dvs 100% ?
De jag sett är 40-45000kr i Usa eller Austarlien sen hem tull osv, många är även remdrivna dvs inte intressant för mig. Många är hel lik trots överdrivet pris måste det ändå bli 25% minst nytt för kunna köras. Som sagt 60-70% original för 3-3500kr känns mer rätt för min för kunna race lite.
inge mer utveckling med indianen?
Nä, mest beroende på det ekonomiska läget. Allt till den oavsett storlek är 20-40000kr. Bara kunna renovera V-twinen är nog minst 100000kr, så kommer ta tid. Men mest ligger fokus på en ram, att kunna bulta dit osv och ta stora steg med det hela.
Men Little twin som är ovanligare än vanliga 1000cc eller Powerplus. Just reserv delar kostar på. Den som har min original ram, han köpte det liket för 35000kr+slag mm sen har Antiquebike renoverat den för samma pengar. Så han har säkert 80000kr i den ramen, och jag betalar inte det. Priset för original, även om den är 70% original. Jag vill ha minst 60% original, men det är ej lätt att hitta.
Men Little twin som är ovanligare än vanliga 1000cc eller Powerplus. Just reserv delar kostar på. Den som har min original ram, han köpte det liket för 35000kr+slag mm sen har Antiquebike renoverat den för samma pengar. Så han har säkert 80000kr i den ramen, och jag betalar inte det. Priset för original, även om den är 70% original. Jag vill ha minst 60% original, men det är ej lätt att hitta.