Vart är jag?
Re: Vart är jag?
Ja, Svedala är (huvud)ort i Svedala kommun, men fortfarande inte den orten i kommunen jag är i. Läs min ursprungliga frågeställning igen! 

Andreas.
Den frågeställningen anspelar ju på Gamla Svedala vilket väl bara är ett talesätt.
Ni har för tätt mellan samhällena där nere i söder... 

SS440-80, blir så när det är tätbefolkat.
Citerar mig själv då för att återgå till Topic.
Citerar mig själv då för att återgå till Topic.
Det är detta ni ska landa ett svar (ort) på...själva orten revs till stora delar under sent 60-tal för att ge plats till något annat.

Andreas.
Helt rätt ang MMX betydelse, så nu borde rätt svar för själva orten vara väldigt nära också. 

Andreas.
Med andra ord Sturup.
https://olga.svedala.se/handelser-i-his ... -forsvann/.
https://olga.svedala.se/handelser-i-his ... -forsvann/.
Visste faktist inte att det var så sent den orten försvann. Flygplatsen har jag annars mellan landat på...
Här får ni en lätt, gissa bara landet, fotot tog jag när jag var där för jobbet. .
Här får ni en lätt, gissa bara landet, fotot tog jag när jag var där för jobbet. .
Med ett "svenskt" Ö i namnet på sportaffären, så bör det vara ett tysktalande land eller Turkiet.
Jag gissar på Österrike.
Jag gissar på Österrike.
Tysktalande ja, Österike nej 

Helt rätt, en Tysktalande del. Vad staden heter minns jag inte, tog bilden från hotellfönstret. Var till en fabrik på grannorten för att hjälpa dem med kvalitets problem och bodde på hotellet mitt emot den där pampiga statsporten. Gick igenom den på kvällen för att titta på staden och äta på en resturang. För lätt fråga kanske, men stadens namn hade kanske blivit för svårt. Men nu går bollen vidare.
Då kör vi igen då, med en ny plats.
Orten jag tagit tåget till har sen 2006 den enda kvarvarande industrin av sitt slag och som mest har det varit drygt ett 20 tal liknade i landet. Dess produktion låg ett tag i ett Volvo ägt företag (som tidigare fått med verksamheten i en annan större affär) och 1992 sålde de ut det till en Dansk koncern, som i sin tur 2008 sålde det vidare till den nuvarande Tyska ägaren.
-Var är jag nu då?
Orten jag tagit tåget till har sen 2006 den enda kvarvarande industrin av sitt slag och som mest har det varit drygt ett 20 tal liknade i landet. Dess produktion låg ett tag i ett Volvo ägt företag (som tidigare fått med verksamheten i en annan större affär) och 1992 sålde de ut det till en Dansk koncern, som i sin tur 2008 sålde det vidare till den nuvarande Tyska ägaren.
-Var är jag nu då?
Andreas.