Hej!
Tänkte höra ifall någon här kan hjälpa mig med att åldersbestämma min 3-vxl Puchmotor?
Vad exakt skiljer motorerna från 1969-1975 mot motorerna från 1976-1984?
Är motor-nr till någon hjälp?
Tack på förhand!
Puch Dakota- Ta reda på motorns årsmodell?
- MoppeFjantTant
Puch Dakota- Ta reda på motorns årsmodell?
Cimatti Kaiman
Crescent 1189
Puch Dakota
Puch Maxi
Crescent 1189
Puch Dakota
Puch Maxi
Re: Puch Dakota- Ta reda på motorns årsmodell?
De kör ju med matching numbers så om du kollar ditt motornummer mot listorna på den här sidan kan du nog pricka in ganska exakt.
Motorerna fick ju den platta fula kickkåpan där nånstans och det är nog bara den som skiljer, den och lite på höger blockhalva för att den skall passa.
Motorerna fick ju den platta fula kickkåpan där nånstans och det är nog bara den som skiljer, den och lite på höger blockhalva för att den skall passa.
- MoppeFjantTant
Jo jag var där inne o brötade runt förut men gav mig inget svar tyvärr… jo enligt förra ägaren är det matching nr, men då jag inte litar på folk så vågar jag inte chansa då reparationssatsen ja tänkt köpa var rätt dyr….den stackars ramen är lackerad minst femtioelva gånger så det numret är djupt begravt, har tänkt o skrapa bort möget för o komma åt numret men just nu står moppen borta på motorklubben så jag tänkte se ifall man kunde ta den lata genvägen genom att skriva här, plus få lära sig exakt vad som skiljer sig mellan årsmodellerna…
Är dessa två ”satser” som finns att välja mellan, jag trooooor o misstänker att det är den för 1976 - 1984… men tror gör man i kyrkan o där håller jag aldrig till…
Är dessa två ”satser” som finns att välja mellan, jag trooooor o misstänker att det är den för 1976 - 1984… men tror gör man i kyrkan o där håller jag aldrig till…

Cimatti Kaiman
Crescent 1189
Puch Dakota
Puch Maxi
Crescent 1189
Puch Dakota
Puch Maxi
Jo men har du den platta kickkåpan är det den där från -76 och framåt.
- MoppeFjantTant
Okej! Då litar jag på dina ord! (Dennis får gå i god för dig, så är det fel blir det han som får skulden, haha!)
Cimatti Kaiman
Crescent 1189
Puch Dakota
Puch Maxi
Crescent 1189
Puch Dakota
Puch Maxi
- MoppeFjantTant
Ps. Tack!
Cimatti Kaiman
Crescent 1189
Puch Dakota
Puch Maxi
Crescent 1189
Puch Dakota
Puch Maxi
MoppeFjantTant skrev: ↑27 jan 2025, 18:19 Okej! Då litar jag på dina ord! (Dennis får gå i god för dig, så är det fel blir det han som får skulden, haha!)