Sachs EKF marknadspris

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Shelby67

Sachs EKF marknadspris

Inlägg av Shelby67 »

Hej, jag har en Sachs EKF motor som jag har haft i ca 20år, men projektet blev aldrig av, så motorn vart bortglömd. Kan ni hjälpa mig med ett marknadspris på denna? Den är i original skick, dock saknas tändstift och tänd kabel.
IMG_1803.jpeg
HSE

Re: Sachs EKF marknadspris

Inlägg av HSE »

För att få marknads pris så är det enklast att lägga ut den på Tradera, det den går för där får sägas vara marknadspriset. Alternativt titta där på vad liknade motorer går för.
Användarens profilbild
ESGEE

Inlägg av ESGEE »

6000kr lätt, la ut en 4 växlad förra året, den spåra duktigt i pengar. En 1930 stånka motor kostar halten av pengarna emot Sachs moped motorer vilket är hel knäppt :D Marknad och efter frågan.
1st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Skåning

Inlägg av Skåning »

Avser du att sälja den eller vill du bara se vad den kan vara värd (i dagsläget)?

Inom maskinbranschen är det vanligt att objekt läggs ut på någon auktionssite (oftast på Klaravik) med "överhögt reservationspris" ett par tre gånger inom en kort tidsintervall. Det högst inkomna budet där brukar många sen ta som aktuellt marknadsvärde för objektet. -Rätt eller fel...

För mopeddelar är det som tidigare nämnts i tråden Tradera som isf gäller.
Andreas.
Shelby67

Inlägg av Shelby67 »

Den skall säljas, har ingen användning av den längre.
Mumkas

Inlägg av Mumkas »

Även om många börjat bygga på 5-6 vxl högerdrevade 50s är EKF eftertraktade, såpass att många bygger på nya (Kina) block. Har sett KFS gå för 7000 och mer på Tradera och en EKF bör du få norr om 10000 för om den är i bra skick. Tänk ut ett reservationspris och lägg ut den där är mitt tips. Var beredd att skicka för att öka kundkretsen.

Håller med om att det börjar spåra ur väl mycket i priser för veteranmoppar och delar, men det går fortfarande att fynda även på Tradera.
Apollo 8037, klenstummis
Användarens profilbild
ESGEE

Inlägg av ESGEE »

Funder själv på just bygga om min EKF till 80cc mm, bygga ut växlar kostar väl på med.
Mumkas

Inlägg av Mumkas »

ESGEE skrev: 14 feb 2025, 17:51 Funder själv på just bygga om min EKF till 80cc mm, bygga ut växlar kostar väl på med.
Låter som en bra idé att göra det!

Är alla EKF 4 vxl, eller finns det 3 vxl också? Min KFS byggde jag om till 4 vxl med en nytillverkad låda som verkar helt ok, samt med originalmekanismen konverterad till 4 vxl med originalbitar. Ju mindre nytillverkat desto bättre har jag lärt mig den hårda vägen, även om en del prylar är bra. Visste faktiskt inte ens att det fanns 4 vxl vanliga Sachs när jag var grabb, så det blir helt nytt för mig.
Apollo 8037, klenstummis
Användarens profilbild
ESGEE

Inlägg av ESGEE »

Mena ta en 4 växlad EKF till 5-6 växlad
Skriv svar