Lite småkul över 400 läsningar på detta lilla tråkprojekt...
Fälgar åkt av stålborstats från är och färg.. Alltså de var inte mycket grå eller om det var silver kvar på fälgarna.
Vilket å andra sidan bara är bra och de gjorde förarbetet enkelt.
I alla fall fått lärt mig att Skene Järn numer även har stängt lördagar. Vilket ställde till det.
Som tur var fanns Byggmax med ett tunnt lager Bårebo sortiment som räddade mig. Dock blir det nu
inte rostfritt men vad tusan kan bytas i efterhand också.
Fälgarna fått sig ett lager grund och två lager California vit o hänger nu på tork..
Även fått fixat till bromsskölden fram som saknade arm men även hade ett trasigt virefäste..
Fick bli en enkel lösning borrade och gängade hål för en m5 i skölden in med en
kort m5 som sedan svetsades en m5 mutter på skallen. Dit med en sträckare och "färdig".
Hittade någon udda form av bromsarm som passade nu var ju gängan skadad också men gick fila till.
Armen skulle säkert ha någon special virelåsning som saknades så svetsade dit en bromsarmsnippel...
Lite silverfärg på det och skölden får duga..
På denna mopeden är ju höger grepp frambroms som vanligt och de vänstra greppet
går till bakbroms men känner jag min tös rätt lär de bromsas till 99% med bakbromsen ändå
och frambroms motioneras bara när lillebror eller jag lånar mopeden ändå. Men tror denna
Mack Gyver lösning kommer fungera utan större problem...
Jaja mer torktid ska försöka göra färdigt det jag kan i kväll så borde hinna färdigt i morgon...
Med undantag av de klistermärken som saknas och dyker upp i början av nästa vecka...
Blir pizza eller kinamat i kväll i alla fall...