50 SS är färdig

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
style
Inlägg: 7
Blev medlem: 18 sep 2009, 23:00
Ort: Vaggeryd

50 SS är färdig

Inlägg av style »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->BildBildBildBildBild
BildBildBildBildBild
Nu är resan slut.En del säger ju att resan är värd mer än målet. Jag är böjd att hålla med om det för i måndags när jag skulle sätta på dekalerna som har legat hemma sen 2006 kändes det mycket konstigt för nu är ju målet nått.Nejnog med nostalgi för så här blev resultatet, jag är nöjd självoch det är ju huvudsaken,tog mopeden till jobbet idag och två spekulanter dök upp direkt vid preem macken när jag fyllde i bensin så vi får väl se vad som händer.Den är bonnatrimmad enligt Rexxys recept och går ca 50 med originaldrevning och mig 85 kilo på fullt tillräckligt för enså här gammal moped tycker jag.Egentligen ska det vara sidostöd på 71 orna men jag tycker centralstöd är snyggare.Vill samtidigt passa på och tacka för en otroligt bra sida och ett forum som är helt suveränt ,är inne många gånger dagligen och läser och roas av speciellt en doktor en granne och några andra flitiga användare är nästan beronde av dena sida.Jag är 54 år gammal och åker moped till jobbet dagligen min gamla stockholmare är nog det trognaste som finns .Köpte en till 50 ss i vintras men den ska få va i originalskick. Det blev ett långt inlägg detta men nu väntar snart majbrasan och sång av manskören ,så en riktigt trevlig valborg på er. Mvh Thomas.
<!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En riktig pärla du har , Grattis bra jobbat slider_score.gif <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Esso
Inlägg: 386
Blev medlem: 19 dec 2007, 00:00
Ort: Ö-vik

Inlägg av Esso »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:drewl: Snygg! oregonian_congratulations.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Rolle
Inlägg: 712
Blev medlem: 28 nov 2007, 00:00

Inlägg av Rolle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har du någon bild på bromsljuskontakten? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor
Inlägg: 6840
Blev medlem: 14 maj 2008, 23:00
Ort: Västra Frölunda/Göteborg och (Tjörn)

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Förutom en kanonfin moped så ska du ha tack för ett trevligt inlägg.
:thumb: slider_cheers.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Användarens profilbild
Puchlasse
Forumsponsor
Inlägg: 1654
Blev medlem: 19 okt 2008, 23:00
Ort: Norrtälje
Kontakt:

Just skåp i garaget.

Inlägg av Puchlasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ett skåp med wisky i garaget, det har jag aldrig tänkt på... Så skall det se ut.
Moppen var inte så dum den heller.
Lasse <!-- </EdIndex> --></div>
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
dr.novolette
Inlägg: 3329
Blev medlem: 29 jan 2009, 00:00
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kanonfin renovering må jag säga :D Njut nu av denna skönhet ett tag :wink: Man lockas ibland att sälja när det kommer spekulanter men en moppe i det skicket ger alltid bra med pengar vare sig du säljer på stört eller kör ett tag å köparna dom försvinner inte..
ps. anar att det kanske är mina å grannens kommentarer som underhåller dig å det känns ju riktigt roligt :D nu har det dock varit lite tunnsått av den saken av olika skäl men det kommer mera var så säker :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
2takt68
Inlägg: 362
Blev medlem: 24 jun 2009, 23:00
Ort: Härryda

Inlägg av 2takt68 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->spocht_winner Mycke vackert thumb_up <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:clapping: :clapping: :clapping: Snygg renovering!
Ta och njut av moppen och att du nått målet. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator
Inlägg: 8552
Blev medlem: 08 jul 2008, 23:00
Ort: Bjästa....örnsköldsvik....

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kanonrenovering slider_score.gif :Wow: passa på å njut av härliga turer å rallyn nu i sommar...din fina moped kommer att dra åt sig många beundrande blickar.. 8) <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jettefin renovering. :shock:
Men som vanligt vill jag gnälla lite. Problemet med orginalskruvar som inte fins och bromsbackarna bak får du snart byta.
Skruvar är väl ett problem för alla som orginalrenoverar.
MCB köpte skruv från Bulten i Hallstahammar.
Det skall finnas en hel lastpall med småskruv i trkterna av Hallsta. Jag har försökt att spåra den utan resultat. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Jettefin renovering. :shock:
Men som vanligt vill jag gnälla lite. Problemet med orginalskruvar som inte fins och bromsbackarna bak får du snart byta.
Skruvar är väl ett problem för alla som orginalrenoverar.
MCB köpte skruv från Bulten i Hallstahammar.
Det skall finnas en hel lastpall med småskruv i trkterna av Hallsta. Jag har försökt att spåra den utan resultat.
Kanske Tore Skogman tog den med sig till Värmland mistick_yes.gif <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Då får man leta i dom sälla jaktmarkena :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar