En riktig boardtracker Harley
Re: En riktig boardtracker Harley
Och precis kom finns i Uppsala och är på väg, frågan är när. Hela grejen känns strange.
1st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
UPS är ett skitbolag, iallafall om du bor utanför storstadsområdena.
Instämmer, har dålig erfarenhet av dem 

Det är märkligt med alla dessa företag som finns över stora delar utav världen, att de funkar bra typ överallt utom just i Sverige.
Ja, vi har glesbygd, stora avstånd, skiftande klimat etc, men så unikt är det väl ändå inte att inte ens fraktföretag kan utföra sina uppdrag här?!?

Ja, vi har glesbygd, stora avstånd, skiftande klimat etc, men så unikt är det väl ändå inte att inte ens fraktföretag kan utföra sina uppdrag här?!?
Senast redigerad av Skåning den 09 apr 2025, 15:21, redigerad totalt 1 gång.
Andreas.
Senast nu är att min innerskärm Harley är kvar på Arlanda, nu börjar man bli orolig på riktigt. Bor på landet norrut med, 7,5mil till Uppsala.
Bakåt hade jag en Dhl/Ubs gubbe som aldrig var problem, han gick i pension för 2år sen, har blivit mycket sämre sen dess. Efter 10 paket har man hade pengar och frun byggde pool var han här varannan dag och sen blev det allt han lasta av eller jag tog rakt ur skåp och behövde aldrig skriva på eller leg, vi känner ju varann är inga problem sa han
Men han bodde 3mil ifrån dvs när ort, han visste ju alla gårdar omkring i 10mils cirkel.

Sitter jag och jobbar, hemma vid, då ser jag ej UPS bil köra ut ifrån min väg. Jag far upp öppnar fönster vinkar och skriker, aset åker. jag försöker hitta nummer och ringa och skrika, 2min senare kommer detta.
Är detta en 2m grind med taggtråd?
Som andra sagt Ups är inte att hänga i granen.1st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Var tur att polacken hade packat den vilt, med tanke på misshandeln av paket. Men nu har man ej inner transkåpa för min Peashooter
Men ändå, Ups vilket skit företag, aldrig varit med om 2 dagar till Sverige, Malmö-Arlanda(1 vecka) ingen info, få out for delivery sen komma dagen efter och bara kasta ut paket inget tut eller nåt, Fy fan för Ups, så Dhl är super i jämförelse. Kommer fråga om man köper att inget Ups. Grannen fick med hans två paket låg på hans gräsmatta, prata med han när jag hämta mitt.

Man var ju tvungen att prov montera Inner trans kåpan, så i med motor.

Då upptäckte man att övre bultar och en under som håller ihop motor halvor är 2,5cm längre så man kan gänga fast trans med studs mm, de var ju kapade på min. Då måste man hitta såna original i rätt längd annars blir det svårt montera nån trans. Alltid nåt 
Satt och kolla på tv, hörde ett brak nere i källaren, for ner och Peashooter hade farit ner ifrån mc lyften. Fan osv lager och distans lossnat och axel böjd. Plocka isär den, bakhjulet har ej runnit klart än och jag har ej kollat om mer skalder.
Just hur mycket vatten är kvar i det bakhjulet. Hoppas som fan att ramen inte fick en käck. Ingen trevlig lördag kväll.
Just hur mycket vatten är kvar i det bakhjulet. Hoppas som fan att ramen inte fick en käck. Ingen trevlig lördag kväll.
Man letar konstant efter 1900-1930tal särskilt Harley, mer och mer börjar dyka upp saker på Tradera. Så dyker en transkåpa hd 1925-1929 och man eld och lågor för fin patina.
Ja inte vann man den, bara för den blev för dyr för mig, spåra hårt sista 5 sekunderna. Inge kul att ha för lite pengar.1st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Den är en 1912 HD twin, är uppe på 270000kr redan nu och 5 dagar kvar, skulle gärna haft den. Var på Blocket för nån månad sen för 500000kr denna lär hamna utomlands, tysk eller amerikan som köper denna.
den 1912 harley d var klart häftig
Ja det var den. Jag hade gärna haft den
En v-twin i en cykelram typ dvs livsfarlig men underbar.