Mopeden har varit förvarad i en lada med trägolv under massa bråte iaf torrt så det är väl ett "barnfind" Skön patina det enda som verkar saknas är hastighetsmätaren är bara ett hål och ingen vajer kvar. Vet inte om det är någon som tagit/lånat den till någon annan moped eller om det bara ska vara ett täcklock där. Pedalerna var stumma så lyfte ut den på släpvagnen och åkte hem med den och tänkte att kolven satt fast så tryckte in kopplingen och testade lite och helt plötsligt gick det att rulla mopeden, förmodligen så kan kopplingen fastnat i urkopplat läge eller nåt för nu roterar tramporna och man kan trampa som en cykel. Tog loss tanken och tömde ur den var nog ca en liter kvar i tanken och ca ett par tre deciliter med skit som blästersand. Sköljde med lite bensin och skakade runt och det finns lite brun rost på insidan av tanken men inget grovt vad jag kan se. Bensinkranen var förstörd i mina ögon och jag lyckades bryta av kranen, så det blir att byta kran (inser nu när jag läst lite att det ska gå att rädda en gammal kran) nu när jag av okunskap redan brutit sönder den

Så pumpade i luft i däcken och de verkar hålla luften rätt bra iaf trodde det aldrig skulle gå men däcken ser förvånansvärt fräscha ut ändå, nästa steg är att få på ny gummifjädring på framgaffeln, göra ren tanken så gott det går, göra ren förgasaren och kolla koppling och om motorn går runt och ta det därifrån få se vad som händer.
Så här såg den ut när jag hämtade den: