Tyvärr är lusten låg att fixa med ratbruxen just nu.

Vad är dyrt? Svår fråga för nån som har motorintresse att ge ett svar på. Jämfört mopeder när jag var grabb 78-81, ja. Jämfört med det jag började med efter det i form av bilar och MC, nej. På den tiden kom mat på bordet för mig i andra hand, men det behöver det inte göra nu.
Sista dagen på semestern och fått en burk rostchock levererad av en polare som jobbar i marin miljö och som ska vara bra. Riven blev den inte under semestern, men bara framhjul och ljuddämpare kvar som sitter fast. Tänker att allt kommer att gå att tvätta hemma i diskhon eller duschen, men ramen måste nog få hänga med till OK. Har inte testat Isotrol än, men kommer börja med lyset fram. Enkelt att tvätta och lacka på balkongen.Skåning skrev: ↑08 jul 2025, 06:09 När man önskar / behöver god hjälp utav ett "kem" så välj gärna något som är mera anpassat för uppgiften än en multispray.![]()
En (lite dyrare) rostolja eller ännu hellre rostchock är betydligt bättre på att penetrera och lösgöra fastrostade detaljer. När det väl har lösnat så funkar multisprayen (gärna då en med PTFE i) bra till att smörja med så att det inte fastnar / skär ihopa under demonteringen.
Tack för tips! Ser intressant ut och lägger det på minnet. Testar smörjan jag fick av kompisen först och som är i samma prisklass.
Ja, även små steg framåt är framsteg.