1969-1971 DBS Sport projekt
Re: 1969-1971 DBS Sport projekt
I översvämningen hellvete blev man massa delar förstörda. Förlora massa Min absoluta favorit MCM blev av med massa nummer. Så slog till på samling pärm som flera jag har fast limmade ifrån de åren.
2st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type samt DBS Sport. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Man letar alltid efter delar och man hamnar på allt möjligt. var en blå Mcb såg komplett ut 25mil bort, 2 dagar kvar, Då låg den 138kr la bud mest för kul. Men gick ut när man på väg hem. Hade ej gissat det priset alls, nån gjorde fynd
2st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type samt DBS Sport. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Var en LKH 4 renoverad och fin, men hade ej gissat det priset alls. Vissa har ej låg konjunktur.
Jag köpte mina Sachs 4 växlat kosta de 4500kr st, BKF är sämst för kan ej hålla olja, den måste isär för läcker mellan block halvor sen ska den vara till DBS Sporten sen.
Har ju ej en lampa till min kåpa till min DBS Sport, var ju en på Tradera men blev överbjuden, sen var det för man fastna i nyheterna
vilka märken har samma har samma fram lykta? bara gissar compact minst
Mustang, Monark|MCB|Husqvarna|Crescent|DBS vad jag vet. allt handlar om diametern. Den jag missa stod det i annons.
På väg hem ifrån jobb fick man pling i mobil, var bara åka annan väg hem och hämta. väl hemma slita upp MCM pärmen
Sen MCM starta har man köpt de MCM tidningarna sen sitta och drömma om hojar. Sörjer verkligen MCM och att det har gått i graven.
har aldrig läst den tidnigen mcm, förstår att du är engagerad i det 
Den tidning MCM har varit bäst sen det starta på tidigt 1980tal, förlora massa i översvämningen i källaren, försöker fylla in de som blev hel förstörda. Dock har priserna på 1980tal och 1990tal börja spåra ur i pris, MCM väldigt viktig för klassiska mc världen(alla märken) även moppar ibland fast med andra motorer.
Den startade 1982 som Hojmagasinet, konkade 1984 och återuppstod något år senare som MCMagasinet.ESGEE skrev: ↑12 dec 2025, 09:48 Den tidning MCM har varit bäst sen det starta på tidigt 1980tal, förlora massa i översvämningen i källaren, försöker fylla in de som blev hel förstörda. Dock har priserna på 1980tal och 1990tal börja spåra ur i pris, MCM väldigt viktig för klassiska mc världen(alla märken) även moppar ibland fast med andra motorer.
Det var Lill-Anders Westin om jag minns rätt, han jobbade på Wheels Magazine med motorcykelreportage, man separerade MC-delen till en separat tidning som blev Hojmagasinet.
Fina tidningar med intressanta reportage om ombyggda motorcyklar.
Köpte min första MCM 1985 som 13åring, och köpte min första HD Shovel objekt vid 17år, far och gubbar bidrog med kunskap som man självklart byggde om, lagom till 18 
Jag hade alla nummer från start till för en femton-tjugo år sen när varannan sida blivit reklam och där mest var reportage från olika MC-mässor. Då sade jag upp min prenumeration och för ett antal år sen gav jag bort alltsammans till en kompis.
Om du skulle råka ha numret med vinnarna i ratbike-tävlingen så får du gärna skanna eller fotografera bidragen. Jag fick hedersomnämnande för TVÅ hojar men hamnade aldrig på prispallen, så att säga. Men det var tur för förstapriset var ju en Kawa Z500 med körförbud och andra- och tredjepris mattsvart sprayfärg och en rulle ståltråd.ESGEE skrev: ↑12 dec 2025, 09:48 Den tidning MCM har varit bäst sen det starta på tidigt 1980tal, förlora massa i översvämningen i källaren, försöker fylla in de som blev hel förstörda. Dock har priserna på 1980tal och 1990tal börja spåra ur i pris, MCM väldigt viktig för klassiska mc världen(alla märken) även moppar ibland fast med andra motorer.