Ditt nyaste inköp...gärna med bild.
Re: Ditt nyaste inköp...gärna med bild.
Finns motorcykelkåren kvar? Var många som tog mc-kortet där vid 16
och flera blev mc ordinanser i värnplikten. Frivilliga motorcykelkåren.
hitta detta https://www.fmck.se/
Var hitta du den?
2st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type samt DBS Sport. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Jodå de finns kvar, har varit medlem i FMCK Stockholm sedan 1979. Inte samma intensitet som på -80 talet då det hölls mc utbildning och antalet startande i Enduro KM var 50+umekille skrev: ↑03 nov 2025, 19:04 Finns motorcykelkåren kvar? Var många som tog mc-kortet där vid 16
Var med där och tog mc kort i Kungsängen när man var 16 för I1 flyttat dit allt. Tävla för Fmck i Enduro i massa år. Sen flytten till Barkarby gjorde att de dog ut en del. Körde korte för Ryttar vm och annat med. Sen lämna man själv det i 25års strecket. Sen flytta man ifrån 08. Nu Är det bara Fmck Västerås som har mc utbildning, alla andra kör bara mopedkort till tonåringarna vilket suger i mina ögon.
2st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type samt DBS Sport. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Jag antar att de inte vill ha en 80 åring
Annars körde jag som MC ordnarnans under en manöver när jag gjorde lumpen, var egentligen signalist på den övningen men den ordinarie killen vurpade och skadade sig. Så befälen frågade om det fans någon kille som kunde köra mc och jag klev fram. Hade riktigt roligt den manövern, gällde bara att kunna läsa kartan då jag skulle stå i vägskälen och vinka fram kolonnen till rätt väg och sedan köra om alla fordonen för att stå redo i nästa korsning. Riktigt roligt
Vad jag minns hade jag ju inte MC i det militära förarbeviset fast jag hade det på det civila körkortet.
Nu har jag fått på en Romeu pipa, han gör verkligen fina pipor!
Det är ett lotteri, på min E-Type misslyckades han två gånger samt att ljuddämparen var för kort första vändan. Han tyckte att jag kunde fixa till den själv, så det är ingen jag rekommenderar.
Tråkigt att det inte blev bra! kanske han har gjort så många till Zundapp att det är väl utprövat.
Ser ut som ett bra köp ändå