Lifan utan nyckel, laga eller sälja?
Lifan utan nyckel, laga eller sälja?
Äger en 2005 Lifan 125cc Scooter som stått i över 10år pga att nyckeln försvann. Gått 492mil. Idag gav jag mig på att skruva bort tändningslåset och koppla på ett batteri. All el verkar fortfarande funka när tändningslåset är "på". Men det händer inget när jag trycker på startknappen. Jag tror den är utrustad med larm/immobilizer. -Kan man bara koppla bort den styrenheten? Startmotorn fungerar när jag matar ström direkt på den. Jag är ganska ointresserad/dålig på el...
Senast redigerad av PerT den 14 jan 2026, 11:16, redigerad totalt 1 gång.
Re: Lifan utan nyckel, laga eller sälja?
min bror hade en likande men svart, han fick fart på den men den var inte kul el system, lycka till
Det finns ställen som är hundra gånger bättre att fråga på. Här begränsar sig expertisen i de allra flesta fall till veteranmopeder.
Fast passar bättre här än allt ifrån Thord Marklund och hans upprepningar
Nu kan jag ej lifans så, men min fru har en 250cc twin och den har massa grejs på nyckeln larm osv.
2st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type samt DBS Sport. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Facebook är bra så, sen har du Garaget(där är alla fordon oavsett).
2st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type samt DBS Sport. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Kör ju med en Lifan motor i en veteran moped men det är en annan femma, får ju med kopplings schema med motorn och inga märkvärdigheter att koppla rätt då. Så du behöver ett kopplings schema för din maskin men kan du inte fordons el får du nog ta hjälp ändå...