MCB 1293 E-type projekt
Re: MCB 1293 E-type projekt
Ja den spåra ur kraftigt, fin men för mycket. När jag fått iordning källaren ska min E-type få komma in ifrån Ladan.
2st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type samt DBS Sport. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
ska bli spinnande och se när du gör 
Tack. Lär visa sig sen 
2st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type samt DBS Sport. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
inge mer med etypen?
Nope, är just ett motorfäste som hindrar mycket, det jag köpte var ej komplett.
Så var ett motorfäste till E-type för höger drevat, bjöd på men denna spåra ju ur i slutet.
Blev för mycket för min ekonomi.
Vad är det som fattas på det fästet du har?
Skärmfästet vad jag vet, sen prata nån om nåt med bromspedal(inte säkert på det)
Men skärmfästet är bara en bit böjt plattjärn med ett 6mm hål för skruven. Du tillverkar ett på tio minuter och antagligen hade du ändå fått böja och härja med det om det suttit på. Bromspedalen, om du skall använda fästet för vanlig 3-eller fyrväxlad motor, är inte en del i fästet utan sitter på en axel som man stoppar in i ett hål.
Har du högerdrevat sitter pedalen på en tapp som du fixar rätt enkelt den med. Pedalen i sig är dock lite värre att få tag på om du skall ha en original, plus att du får greja en ögla för wiren och sånt där.
Har du högerdrevat sitter pedalen på en tapp som du fixar rätt enkelt den med. Pedalen i sig är dock lite värre att få tag på om du skall ha en original, plus att du får greja en ögla för wiren och sånt där.
BKF tänkte jag ha till min Dbs Sport för den måste isär för håller ej olja alls, medans till E-typen vänster drevat 4 växlad Sachs.
För många är sen när jag hade den stående hade den en päron cylinder Zundapp(snott med det fästet) , det motorfästet såg ej ut som det jag har eller andra alls. Bakbroms nu är helt fri ifrån det motorfäste den hade, och den funkar.
För många är sen när jag hade den stående hade den en päron cylinder Zundapp(snott med det fästet) , det motorfästet såg ej ut som det jag har eller andra alls. Bakbroms nu är helt fri ifrån det motorfäste den hade, och den funkar.
Men är inte detta ditt projekt? Där är ju fästet kvar kvar med pedal och allt.
Det är ju bara till att hänga dit Sachs-motorn.
Det är ju bara till att hänga dit Sachs-motorn.
Var en främre fäste där motorn satt mitt i och fram som en vagga för motorn med byggt med plattjärn. Har inget kort på den hade inte en tanke på denna när den stod i Carporten vid förra boende för 15-20år sen och när jag upptäckte att Zundappen var borta säkert långt innan för var massa bös på den. Ska försöka hitta bild på den då, när vi köpte denna stor gård så var den inne och mer synlig för mig.
vet ej de fäste ska sitta på e-type, finns de inge skiss på det?
Fick infall att ge mig ut i maskindelen av ladan i -8c och leka med E-type, inte direkt skottat heller(sa till 18åring om det men nä). Hade lätt hellvätte att få upp Lad dörren för frusit fast och is och snö, var bara gå loss med spett tills man fick upp aset.
Väl inne, med pannlampa ville jag leka med motorfäste på min E-type. Och man ser inte mycket spår av det fäste som Zundappen Päron cylinder satt i förut, som nån snodde för massa år sen. Och till nåt annat för ett paket låg i brevlådan. Köpte mest denna Sachs plåt skylt jag fynda för 11kr och 29kr frakt, finns 98cc och jag har ju några äldre och samma ålder 98or.
Väl inne, med pannlampa ville jag leka med motorfäste på min E-type. Och man ser inte mycket spår av det fäste som Zundappen Päron cylinder satt i förut, som nån snodde för massa år sen. Och till nåt annat för ett paket låg i brevlådan. Köpte mest denna Sachs plåt skylt jag fynda för 11kr och 29kr frakt, finns 98cc och jag har ju några äldre och samma ålder 98or.
En sån Sachs M50 98cc har jag i en låda i väntan på genomgång, fast den är med kick. Hemköpt på tyska Ebsy för typ 15 år sedan, betalade 800kr + frakt.
Motorn funkar, men ska få nya tätningar och eventuellt byte av lager om det behövs.
Motorn funkar, men ska få nya tätningar och eventuellt byte av lager om det behövs.