1977 Zundapp GTS 529 projekt
Re: 1977 Zundapp GTS 529
Kolla med Rösebäckaren .
Om delar.
Om delar.
Tack för info 
2st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type samt DBS Sport. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Blev pling och sms ifrån Schenker, glad i hågen var det bara fara dit och hämta hem paket.
Snitta upp packet och öppna paket, och där var min Zundapp 529 GTS/KS styr krona.
Nu måste man mutter till dra ihop det hela, har köpt styrlager jag väntar på ifrån bra kontakt.
2st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type samt DBS Sport. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Re: 1977 Zundapp GTS 529 projekt
Det där projektet får du snart ihop. 
Nä du, har redan tömt resurserna för den
Gaffel osv lär ta sin tid.
Sving verkar vara guld, den satt på min ram gick för över 2300kr i Norge sen ska hem, jag backa när det smaska i slutet. Sen bjöd jag på en annan blev 1500kr direkt. En till såg härjad ut över 1000kr direkt. Vilka hade samma sving som 529?
Sving verkar vara guld, den satt på min ram gick för över 2300kr i Norge sen ska hem, jag backa när det smaska i slutet. Sen bjöd jag på en annan blev 1500kr direkt. En till såg härjad ut över 1000kr direkt. Vilka hade samma sving som 529?
du ligger ej på latsidan direkt
du tapper ej fart på de andra nu?
Intressant, har sett 517 gått billigare. Combinett har jag aldrig tänkt på. Måste söka brett nu 
Ja precis!
Om du får tag i en till Combinette, eller noga räknat SuperCombinette och SportCombinette så får du svetsa på ett fäste för det kromade kedjeskyddet men annars är det samma som 517. Det till 529 är märkbart kantigare i framkant kring axeln än de andra och jag tror det är lite mer distinkt i formen baktill kring hjulaxeln.
De som "bara" heter Combinette har en klenare modell och de allra äldsta Sport är nog också lite klenare, plus att den har konstiga fästen. Det har lite med årsmodeller att göra.
529: 517: SportCombinette:
Om du får tag i en till Combinette, eller noga räknat SuperCombinette och SportCombinette så får du svetsa på ett fäste för det kromade kedjeskyddet men annars är det samma som 517. Det till 529 är märkbart kantigare i framkant kring axeln än de andra och jag tror det är lite mer distinkt i formen baktill kring hjulaxeln.
De som "bara" heter Combinette har en klenare modell och de allra äldsta Sport är nog också lite klenare, plus att den har konstiga fästen. Det har lite med årsmodeller att göra.
529: 517: SportCombinette:
Tack som fan för info, vet ju inte mycket om Zundapp. Bara kört på 529 för att det ej skulle bli fel 
Jag lade till några bilder. 
Nedre gaffelben är en annan grej. 517 har snyggare skärm och framförallt skärmstag men jag är hyggligt säker på att de övre rören är precis samma. Nackdelen är att de sällan är kromade. De nedre alltså.
Yamaha AS3 gaffelben passar i kronorna från CS förresten. Hela gaffeln från CS passar förresten i din ram och DEN har fan snygga gaffelben.
Yamaha AS3 gaffelben passar i kronorna från CS förresten. Hela gaffeln från CS passar förresten i din ram och DEN har fan snygga gaffelben.
Tack ännu en gång, bilder och allt
Just gaffel är ju omöjligt att hitta hela ben, hade nästan gett upp där och sikta på köpa lösa delar och bygga 
Man jagar allt möjligt och inte vinner för man är fattig osv. Var en cockpit till Zundapp täckte först men sket i det för är väl 517 variant? Nytt är billigare helt klart.
Sen var det annat Zundapp man prova på, gick ju ej, men Zundapp är ju lätt med delar emot annat man har.
Njae, det där är nog inte Zündapp. Mätaren är ok om man vill ha varvräknare och grejor men huset är till nåt annat.
Men om du inte vill ruinera dig i ett så här tidigt skede så kör med den vanliga cockpiten med bara hastighetsmätare.
Men om du inte vill ruinera dig i ett så här tidigt skede så kör med den vanliga cockpiten med bara hastighetsmätare.