När jag kastade mig över den igår kväll visade det sig att den var lika mycket 80-tal som Jennifer Rush (vart TOG hon vägen??): ALLT var original vitlackerat, inklusive fälgbanorna och mot detta kontrasterade endast en lila Crescent-text...

Cykeln hade som sagt legat i spa't ett tag så det mesta var ju ganska illa åtgånget, även om ekipaget verkar ha varit i gott skick före djupdykningen. Trodde först att navet var ett femväxlat Sachs men det visade sig vara treväxlat (tror jag, då det inte går vajer till mer än en sida och väljaren är en trepetad Sachs). Dock har själva navet olika diameter i ändarna, precis som Penta-navet (se bild). Vad är detta för modell? Som synes har rosten härjat hårt, det återstår att se vad som kan gå att rädda ur innandömet. Men det känns alltid lika spännande att öppna något sådant här – när såg någon delarna i detta nav senast? Och hur stor var sannolikheten att någon någonsin mer skulle få göra det? Tänk på det!
![[get_real] staff_36-1](./images/smilies/staff_36-1.gif)
Efter ett par kvällstimmars mekande hade jag en låda med lortiga och rostiga bra- och-ha(??)-saker. Det riktigt roliga var dock Crescent-enblemet från styrstammen (bild). På 70-talet var det bara dekaler, hur ofta går utvecklingen åt andra hållet? Kronan i denna logga står väl för Monark, antar jag, men stjärnan? Är det månne Wiklunds gamla Nordstierna?