Olycksstatesiken [samlingstråd]
-
Thord Marklund
Re: Olycksstatesiken [samlingstråd]
Sedan när blev kall vatten miljövidrigt ? Använder inga kemiska produkter när jag tvättar eu moped klass ett.
Sedan när blev h2o eller dricksvatten miljövidrigt?
Olja är miljövidrigt.
Men. Vilka av er använder kedje vax på kedjan?
Men. Norrlänning vet bättre.
Kedje vax är miljövänligare än olja på kedjan.
Vissa sommrar spolar jag aldrig av eu moped klass ett mopeden p.g av bevattnings förbud och vatten brist.
Ok:s förstör det själv hallar.
Här uppe I norr finns det inga automat tvättar för mopeder och motorcyklar och mopeden brukar få stå och torka efteråt.
Sedan när blev h2o eller dricksvatten miljövidrigt?
Olja är miljövidrigt.
Men. Vilka av er använder kedje vax på kedjan?
Men. Norrlänning vet bättre.
Kedje vax är miljövänligare än olja på kedjan.
Vissa sommrar spolar jag aldrig av eu moped klass ett mopeden p.g av bevattnings förbud och vatten brist.
Ok:s förstör det själv hallar.
Här uppe I norr finns det inga automat tvättar för mopeder och motorcyklar och mopeden brukar få stå och torka efteråt.
Senast redigerad av Thord Marklund den 21 mar 2026, 10:50, redigerad totalt 1 gång.
Jag använder Atlantic Oels "kettenfett" till mina kedjor.
-
Thord Marklund
Kedje vax sitter även i regnväder.
Regnväder brukar spola bort fett .
Fråga AI och Fråga AI får du veta att fett är inte bra varken för naturen eller kedjan och drivpaketet.
Vax suger inte åt sig smuts, grus och annat.
Men. Du gör som du vill.
Vax hårdnar efter körning.
Vax är miljövänligare än fett .
Vax sprayar man på när kedjan är varm .
Frågor på det?
Jag är pessimist och kan därför inte hävda mej som vissa andra.
Regnväder brukar spola bort fett .
Fråga AI och Fråga AI får du veta att fett är inte bra varken för naturen eller kedjan och drivpaketet.
Vax suger inte åt sig smuts, grus och annat.
Men. Du gör som du vill.
Vax hårdnar efter körning.
Vax är miljövänligare än fett .
Vax sprayar man på när kedjan är varm .
Frågor på det?
Jag är pessimist och kan därför inte hävda mej som vissa andra.
Nix! Inga frågor på det, allt är klart som korvspad.
-
Thord Marklund
Den hade 8 pluggningar, nu har den 10 pluggningar annars skulle den göra 58km/h istället för 53km/h och jag tankar mest på obemannade automat mackar.
Har minskat olycksrisken med 16,5% på den enligt AI.
Har minskat olycksrisken med 16,5% på den enligt AI.
Ja om alla tankade på obemannade automatstationer vore nollvisionen inte fullt så fjärran.
-
Thord Marklund
Apropå.
Turbo effekten?
Så vill man köra trimmat I teorin.
Så monterar man bara en större förgasare och flyttar clipset ett steg upp så att motorn får 10% mindre soppa än mitten läget på förgasaren.
Men. Då ska man ha en välinkörd motor och köra på syntetiskt 2-taktsolja och ha direkt insug I vevhuset och separat smörjning på motorn .
Om man vill ha samma topp hastighet som tidigare.
Kan fungera även på yamaha dt125r med 2-taktare motor med 90-tals motor i teorin.
Piggare motor som kan gå ettrigare än vanligtvis.
Om man förstår hur jag menar och hur man ska göra?
Se bara till att sitta så långt fram som det är möjligt på 125:an annars kan den stegra över.
I teorin behöver man bara växla upp den så går den lite snabbare och plocka en del pluggningar.
Apropå.
Obemannade automat mackar så är omöjligt åka fast för tjuvtankning då det är både kamera övervakat och enbart kort betalning.
Brukar sitta invid bränsle tanken för bättre vikt fördelning på eu moped klass ett mopeden.
Menar du vatten I bensin?
Det kan alla mackarna ha ,även bemannade mackar ha .
Kör man eu moped klass ett får man frysa så här års.
Ju snabbare man kör ju mera får frysa .
Minusgrader här uppe I norr på morgonen.
Nu är det mulet och +6°grader varmt och blåsigt.
Nummer tankar till 95% på obemannade automat mackar.
Har motorcykel lås på eu moped klass ett mopeden.
Är vänsterhänt pessimist.
Google kan inte eu moped klass ett lagar.
För det första är det olagligt köra med släta däck på eu moped klass ett dt50r enduro i trafiken p.g av hel fordonsgodkändandet på fordonet.
För det andra så är dubbdäck frivilligt på eu moped klass ett rieju mrt enduron eftersom det är grova enduro däck.
Jag använder eu moped klass ett rieju mrt enduron som bruks eu moped klass ett mest.
Eu moped enduron klarar sig med en vänster backspegel i trafiken.
Tänker i grått, det är därför jag klarat mig så bra hittills i trafiken.
Eftersom herr parfym baseras på alkohol och kan göra att vederbörande åker fast för rattfylla på moped ?.
Samma sak deodoranter.
Det var längesen jag slutade med parfym och deodoranter.
Här uppe I norr i Skellefteå är det bara mulet och +5,4°grader varmt och ingen nederbörd, ett metrologiskt ord.
Men. Vad säger polisens sållnings instrument om parfym och deodoranter som innehåller alkohol?
För att inte tala om rakvatten som jag inte heller använder längre.
Vill vara på den säkra sidan.
Sommar tid på söndag, ställ fram klockan en timme.
Har överlistat 95e10oktan genom att sänka nålen ett steg i förgasaren.
Dom flesta som krockar eller kör omkull tänker positivt i trafiken, i trafiken tänker man kritiskt och inte positivt annars kan en olycka ske .
Positivt tänkande började nog i san Francisco och slutar nog där med olycka .
Även om du gör rätt så kan någon annan göra fel.
Nål sänkningen minskar risken för etanol propp i förgasaren i trafiken.
Nål sänkningen gav 68,4 i munstycke och den kan inte stegra som el mopeder p.g av katalysatorn trots 2,8hkr i motoreffekt i trafiken.
El mopeder vill bara stegra i trafiken.
68,4 I munstycke det är nästan samma storlek som nationella mopeder har och eu moped klass ett gör ändå 53km/h i trafiken.
Listerin rekommenderar jag inte om vederbörande inte vill åka fast för rattfylleri förstås?
Eu moped klass ett rieju mrt enduro med enduro däck håller föraren pigg genom att hela eu mopeden vibrerar p.g av däcken.
Så var det hela förra året.
Så enduro däcken är trafiksäkrare än motard däck på det viset och vattenplaning glöm det om man har enduro däck på eu mopeden.
Däcken är ett år gamla och har cirka 6m .m mönster djup kvar sedan förra året av 7m.m .
Klarar mig även om bensin börjar kosta 70:- litern.
Gör man som jag så blir katalysatorn själv rengörande på eu moped klass ett rieju mrt enduron 2-taktaren.
Katalysatorn sitter original i delningen på avgaskröken standard och är av palladium som är ädlare än guld.
Turbo effekten?
Så vill man köra trimmat I teorin.
Så monterar man bara en större förgasare och flyttar clipset ett steg upp så att motorn får 10% mindre soppa än mitten läget på förgasaren.
Men. Då ska man ha en välinkörd motor och köra på syntetiskt 2-taktsolja och ha direkt insug I vevhuset och separat smörjning på motorn .
Om man vill ha samma topp hastighet som tidigare.
Kan fungera även på yamaha dt125r med 2-taktare motor med 90-tals motor i teorin.
Piggare motor som kan gå ettrigare än vanligtvis.
Om man förstår hur jag menar och hur man ska göra?
Se bara till att sitta så långt fram som det är möjligt på 125:an annars kan den stegra över.
I teorin behöver man bara växla upp den så går den lite snabbare och plocka en del pluggningar.
Apropå.
Obemannade automat mackar så är omöjligt åka fast för tjuvtankning då det är både kamera övervakat och enbart kort betalning.
Brukar sitta invid bränsle tanken för bättre vikt fördelning på eu moped klass ett mopeden.
Menar du vatten I bensin?
Det kan alla mackarna ha ,även bemannade mackar ha .
Kör man eu moped klass ett får man frysa så här års.
Ju snabbare man kör ju mera får frysa .
Minusgrader här uppe I norr på morgonen.
Nu är det mulet och +6°grader varmt och blåsigt.
Nummer tankar till 95% på obemannade automat mackar.
Har motorcykel lås på eu moped klass ett mopeden.
Är vänsterhänt pessimist.
Google kan inte eu moped klass ett lagar.
För det första är det olagligt köra med släta däck på eu moped klass ett dt50r enduro i trafiken p.g av hel fordonsgodkändandet på fordonet.
För det andra så är dubbdäck frivilligt på eu moped klass ett rieju mrt enduron eftersom det är grova enduro däck.
Jag använder eu moped klass ett rieju mrt enduron som bruks eu moped klass ett mest.
Eu moped enduron klarar sig med en vänster backspegel i trafiken.
Tänker i grått, det är därför jag klarat mig så bra hittills i trafiken.
Eftersom herr parfym baseras på alkohol och kan göra att vederbörande åker fast för rattfylla på moped ?.
Samma sak deodoranter.
Det var längesen jag slutade med parfym och deodoranter.
Här uppe I norr i Skellefteå är det bara mulet och +5,4°grader varmt och ingen nederbörd, ett metrologiskt ord.
Men. Vad säger polisens sållnings instrument om parfym och deodoranter som innehåller alkohol?
För att inte tala om rakvatten som jag inte heller använder längre.
Vill vara på den säkra sidan.
Sommar tid på söndag, ställ fram klockan en timme.
Har överlistat 95e10oktan genom att sänka nålen ett steg i förgasaren.
Dom flesta som krockar eller kör omkull tänker positivt i trafiken, i trafiken tänker man kritiskt och inte positivt annars kan en olycka ske .
Positivt tänkande började nog i san Francisco och slutar nog där med olycka .
Även om du gör rätt så kan någon annan göra fel.
Nål sänkningen minskar risken för etanol propp i förgasaren i trafiken.
Nål sänkningen gav 68,4 i munstycke och den kan inte stegra som el mopeder p.g av katalysatorn trots 2,8hkr i motoreffekt i trafiken.
El mopeder vill bara stegra i trafiken.
68,4 I munstycke det är nästan samma storlek som nationella mopeder har och eu moped klass ett gör ändå 53km/h i trafiken.
Listerin rekommenderar jag inte om vederbörande inte vill åka fast för rattfylleri förstås?
Eu moped klass ett rieju mrt enduro med enduro däck håller föraren pigg genom att hela eu mopeden vibrerar p.g av däcken.
Så var det hela förra året.
Så enduro däcken är trafiksäkrare än motard däck på det viset och vattenplaning glöm det om man har enduro däck på eu mopeden.
Däcken är ett år gamla och har cirka 6m .m mönster djup kvar sedan förra året av 7m.m .
Klarar mig även om bensin börjar kosta 70:- litern.
Gör man som jag så blir katalysatorn själv rengörande på eu moped klass ett rieju mrt enduron 2-taktaren.
Katalysatorn sitter original i delningen på avgaskröken standard och är av palladium som är ädlare än guld.
-
Thord Marklund
Det finns flera olika 2-taktsoljor nummer.
Motorn varvar exakt 410rpm lägre med sänkt nål och nedväxlad till 62kugg bakdrev och 11kugg fram enligt AI.
Att just det exemplar jag kör skulle ha gjort 60-70km/h är enbart en myt och inget annat.
Det exemplar jag kör är ett måndags exemlar.
Tyvärr så är det en hel del som inte kan och drar alla över en kam.
Dom går efter utseendet och det är fel gjort.
V-ringen på eu moped scootern går inte nöta bort p.g av materialet den är gjord av.
Men. Den går plocka bort och det är trimning och då är det en lätt motorcykel och med variator.
Scooter motorcykel finns det ända upp nästan 1 liters volym i trafiken eller 1.000 c.c.m.
Men.det går att lura på andra en trimmad eu moped scooter vid försäljning.
Oseriösa privat försäljare fanns det gott om tidigare.
Om fler hade tänkt som jag så hade vi varit betydligt närmare nollvisionen i trafiken.
Ju snabbare det går ju svårare är det att undvika en olycka.
Sedan ska man inte tänka naivt och ta för givet.
1989 körde jag på punkerat bakdäck utan att köra omkull med en röd honda mt5 sport 65km ì cirka 60km/h I trafiken
Men.det var då det .
Ingen hävd utan bara ren fakta.
Märkte inget förrän jag var framme och körde tillbaka igen från svansele slanglöst och jag löste det via punkaspray i bakdäcket, historia nummer.
Motorn varvar exakt 410rpm lägre med sänkt nål och nedväxlad till 62kugg bakdrev och 11kugg fram enligt AI.
Att just det exemplar jag kör skulle ha gjort 60-70km/h är enbart en myt och inget annat.
Det exemplar jag kör är ett måndags exemlar.
Tyvärr så är det en hel del som inte kan och drar alla över en kam.
Dom går efter utseendet och det är fel gjort.
V-ringen på eu moped scootern går inte nöta bort p.g av materialet den är gjord av.
Men. Den går plocka bort och det är trimning och då är det en lätt motorcykel och med variator.
Scooter motorcykel finns det ända upp nästan 1 liters volym i trafiken eller 1.000 c.c.m.
Men.det går att lura på andra en trimmad eu moped scooter vid försäljning.
Oseriösa privat försäljare fanns det gott om tidigare.
Om fler hade tänkt som jag så hade vi varit betydligt närmare nollvisionen i trafiken.
Ju snabbare det går ju svårare är det att undvika en olycka.
Sedan ska man inte tänka naivt och ta för givet.
1989 körde jag på punkerat bakdäck utan att köra omkull med en röd honda mt5 sport 65km ì cirka 60km/h I trafiken
Men.det var då det .
Ingen hävd utan bara ren fakta.
Märkte inget förrän jag var framme och körde tillbaka igen från svansele slanglöst och jag löste det via punkaspray i bakdäcket, historia nummer.
Glad Påsk Thord ![cheers [cheers]](./images/smilies/slider_beersmiley1.gif)
-
Thord Marklund
Listerin är munskölj och jag är mhf:are eller motorförarnas hel nyckerhets förbund och jag tycker inte om alkohol som öl,vin eller liknande och har diabetes typ 2 .
Vill du jag ska stinka parfym = parfym odör.
Just jag måste må dåligt för att dricka alkohol.
Skeppen är nedskjutna och broarna sprängda p.g av tidigare mobbing.
Singel för evigt.
Kör helst singel p.g av olycksrisken.
Nej. Jag är hel nykterist.
Glad påsk på dig.
Jag skålar i sockerfri läsk.
Stanna hemma p.g av vädret i påsk är mitt råd.
Här uppe I norr är det halvklart väder soligt och lugnt väder ute.
Jag kör inte ännu eu moped klass ett mopeden.
Vill du jag ska stinka parfym = parfym odör.
Just jag måste må dåligt för att dricka alkohol.
Skeppen är nedskjutna och broarna sprängda p.g av tidigare mobbing.
Singel för evigt.
Kör helst singel p.g av olycksrisken.
Nej. Jag är hel nykterist.
Glad påsk på dig.
Jag skålar i sockerfri läsk.
Stanna hemma p.g av vädret i påsk är mitt råd.
Här uppe I norr är det halvklart väder soligt och lugnt väder ute.
Jag kör inte ännu eu moped klass ett mopeden.
Åh'fan är det alkohol i Listerin...?
Det måste vara därför det blir så bubbligt gott när man groggar på pommac och Listerin
Det är bra Thord att du inte inmundigar alkoholhaltiga drycker, för så tokigt det kunde bli då. Tänk om du skulle hojjta i dig tre pommac-listerin och sedan skriva inlägg här på forumet, det kunde ju bli helt obegripliga textformuleringar
Det måste vara därför det blir så bubbligt gott när man groggar på pommac och Listerin
Det är bra Thord att du inte inmundigar alkoholhaltiga drycker, för så tokigt det kunde bli då. Tänk om du skulle hojjta i dig tre pommac-listerin och sedan skriva inlägg här på forumet, det kunde ju bli helt obegripliga textformuleringar
-
Thord Marklund
Där alkohol går in,går förståndet ut och då får körkortet vingar och försvinner ut .
Här uppe I norr snöar det.
Både jag och smhi tycker att ni bör hålla er inomhus idag söndag.
Det är ju april månad så man får vänta sig 4 olika väder samma dag.
Här uppe I norr snöar det.
Både jag och smhi tycker att ni bör hålla er inomhus idag söndag.
Det är ju april månad så man får vänta sig 4 olika väder samma dag.
-
Thord Marklund
Tyvärr så har jag inte den gammaldags kvinnosynen.
Ser under radarn när jag kör eu moped klass ett mopeden.
Men. Kan inget göra åt saken.
Oavsett kön vill båda bara köra mera än dom får och jag kör mest bara det jag får och försöker hålla hastighets begränsningarna.
Har sett dom köra 90km/h med klass 2 moped scooter i trafiken, bil hastighet I trafiken.
Livsfarligt.
Bara för att myndigheterna ignorerar det.
Trafikens mest omkörde eu moped klass ett mopedist.
En bensin driven moped scooter har ju upp till 7 pluggningar medans den jag kör har 9-10 pluggningar nummer.
Hastighetens tjusning tills olyckan är framme.
Ser under radarn när jag kör eu moped klass ett mopeden.
Men. Kan inget göra åt saken.
Oavsett kön vill båda bara köra mera än dom får och jag kör mest bara det jag får och försöker hålla hastighets begränsningarna.
Har sett dom köra 90km/h med klass 2 moped scooter i trafiken, bil hastighet I trafiken.
Livsfarligt.
Bara för att myndigheterna ignorerar det.
Trafikens mest omkörde eu moped klass ett mopedist.
En bensin driven moped scooter har ju upp till 7 pluggningar medans den jag kör har 9-10 pluggningar nummer.
Hastighetens tjusning tills olyckan är framme.