1977 Zundapp GTS 529 projekt
Re: 1977 Zundapp GTS 529 projekt
Efter öl är gott, är det dags för del två i det hela. Efter det hela med min Norske vän, gick man över för massa Zundapp 529/GTS delar. Gick inte så bra trots tog i på en del. Men blev en vinst dvs en kabelstam till Zundapp KS50, mest för de original el system annars till salu är jämt härjade.
Visst måste man ha relä osv men de blir nytt med.
2st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type samt DBS Sport. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Variation 2 för blev ej sparat bara Http error.
Satt och kolla på nyhetsdagen vid 18.00 fick jag pling utav Postnord att hämta paket, tänkte snabbt har ej valt Postnord på nåt när jag köper för de är osäkra i leverans(har ej fått 3 paket ifrån december med de asen) så åkte och hämta ett stort paket som var stort. Skar upp och slet upp paket, hade bort bös och öppnna, där var min Zundapp 529 tank och framskärm. Tänkte direkt vilka as fan över 4 månader sen jag köpte det, jävla Postnord. Blir så jävla sur på de asen, jag skickar ej med dem, väljer aldrig dem vid Tradera köp. Fuck Postnord. Lyfte ur dem och tank lukta mycket bensin även fast segla omkring av svinen i över 4 månader. Irriterade mig på Postnord kontakta dem ifråga satte allt, la ärende på flera på en gång. sen åter till sakerna när man samla sig lite. Tog en bild fram ifrån med. sen är ju frågan för svartmålad tank blir det ej sen. Måste ändå sluta med fuck Postnord.
Satt och kolla på nyhetsdagen vid 18.00 fick jag pling utav Postnord att hämta paket, tänkte snabbt har ej valt Postnord på nåt när jag köper för de är osäkra i leverans(har ej fått 3 paket ifrån december med de asen) så åkte och hämta ett stort paket som var stort. Skar upp och slet upp paket, hade bort bös och öppnna, där var min Zundapp 529 tank och framskärm. Tänkte direkt vilka as fan över 4 månader sen jag köpte det, jävla Postnord. Blir så jävla sur på de asen, jag skickar ej med dem, väljer aldrig dem vid Tradera köp. Fuck Postnord. Lyfte ur dem och tank lukta mycket bensin även fast segla omkring av svinen i över 4 månader. Irriterade mig på Postnord kontakta dem ifråga satte allt, la ärende på flera på en gång. sen åter till sakerna när man samla sig lite. Tog en bild fram ifrån med. sen är ju frågan för svartmålad tank blir det ej sen. Måste ändå sluta med fuck Postnord.
2st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type samt DBS Sport. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Satt som vanligt och kolla nyhetsdagen när jag fick pling ifrån DSV, åkte hämta och hem. Lustigt med att ta en Postnord påse och skicka med DSV
Tog bort en del stål mällor samt pack tejp och öppna upp och tog ut Zundapp KS50 elsystemet med kopplings schema.
Att få paket köpa 6 april och få idag 8e är snabbt jobbat.
Ibland med öl och grogg i förrgår natt kan man göra lustiga saker. Har ju en svart 529 tank utan märken, men var ju orange original visst inte 100% direkt men då i övre salong fan vad snygg, slänger på ett bud då de är dyra till och med i i Indien. Gick för sova. Men vinner tanken och ångesten dagen efter, var inte sånt man skulle Klarna direkt. Min Zundapp blir då orange.
Nu för han skicka tank, sköljde ångesten över totalt. Man ska ej köpa delar på fyllan.
Men den blev ju skitbillig och den där bucklan gör väl inget när du har skitskön originallack med dekaler och allt.
Nja visst billig så med 1589kr, var mer skulle ej gjort ändå, hade varit bättre med cylinder.
Den ser ju helt ok ut den där tanken och snygg färg.
Hade jag inte varit över salong hade jag inte haft glädjen av stummisen nu, så det var ok. Men tur att jag klarade av att slippa undan beställningen av tvåveckors intensivkurs för examen till kustskeppare för mig och frugan. Rätt onödigt om man inte har en båt även om det fanns i skallen då, men där räddade lagen om distansköp mig.
Sorry för OT, men roligt tokeri att dela på samma ämne.
Hade jag inte varit över salong hade jag inte haft glädjen av stummisen nu, så det var ok. Men tur att jag klarade av att slippa undan beställningen av tvåveckors intensivkurs för examen till kustskeppare för mig och frugan. Rätt onödigt om man inte har en båt även om det fanns i skallen då, men där räddade lagen om distansköp mig.
Sorry för OT, men roligt tokeri att dela på samma ämne.
Apollo 8037, klenstummis. MCB 1159 fetbrux som kan bli nåt roligt.
Är ju som det kan bli ibland i alkoholens värld 
Grannen köpte en Hotrod på Tradera i fyllan... 
Hoppsan, kostade den 300.000kr
Tungt uppvaknande, men han betalade och använde den sporadiskt några somrar, men sålde förra sommaren (med förlust såklart)
En annan gång så ropade han in en liten Belos i samma tillstånd av charmerande berusning... Han tänkte att den kunde vara bra till snöskottning, vilket kunde vara sant om man inte bor i en lägenhet
Belosen stod okörd i 7 år innan sambon tryckte kniven mot strupen och tvingade honom att ta tag i försäljningen av traktorhelvetet
Nä, alkohol (akta er för Listerin) och näthandel är sällan kompisar
Hoppsan, kostade den 300.000kr
Tungt uppvaknande, men han betalade och använde den sporadiskt några somrar, men sålde förra sommaren (med förlust såklart)
En annan gång så ropade han in en liten Belos i samma tillstånd av charmerande berusning... Han tänkte att den kunde vara bra till snöskottning, vilket kunde vara sant om man inte bor i en lägenhet
Belosen stod okörd i 7 år innan sambon tryckte kniven mot strupen och tvingade honom att ta tag i försäljningen av traktorhelvetet
Nä, alkohol (akta er för Listerin) och näthandel är sällan kompisar
Lite värre än 1500kr 
Skulle ha lagt upp detta igår, men min mobil och Outlook ville ej fungera, nu IT fixat. satt ju som vanligt och kolla nyhetsdagen när jag fick pling av Postnord Express ifrån Strömsund så var ju bara åka och hämta hem det 5kg paketet.
Sen skar man upp paket och plocka ut Zundapp delarna.
Mest glad är jag för de original Zundapp stötdämparna med bultar.
På väg hem ifrån jobb fick jag sms ifrån DSV(Schenker) så var bara hämta det stora paket.
La det stora packet på diskbänken, skar upp massa tejp och öppna, hade bort massa bös som dolde den inlindade Zundapp 529 tanken
Tog ur tanken och satte den på lådan, var i bättre skick än vad jag trodde, tog en bild efter undersökt såg sen att jag syns bra i kromet
Som sagt var inte riktigt meningen, fast nu känns det bättre för den är så fin.
Riktigt fin! Bra köp för de pengarna.
Tack, känner så med. Även om en cylinder skulle vara bra att ha 
Jättefin och igen, himla snygg färg!
Cylindrar är säkert lättare att få tag på, så den tanken var ett bra kap.
Cylindrar är säkert lättare att få tag på, så den tanken var ett bra kap.
Apollo 8037, klenstummis. MCB 1159 fetbrux som kan bli nåt roligt.