Jag har en Zundapp Combinette från ca 1956 med 255 motorn. Den startar och går, har gjort lite diverse med tändning mm så nu funkar det som det ska. Men jag får inte den att gå riktigt bra på hela varvtalsregistret.
Där är ställbart munstycke, men det är väldigt känsligt, och om jag ställer det så att den går riktigt på fullgas så får den för snålt på lågvarv. Ställer jag den så den orkar gå vettigt på lågvarv så surar den ner sig och taktar en massa på fullgas.
Trottelnålen har jag redan i nedersta spåret (högsta läget) men det räcker visst inte.
Någon har varit och pillat på denna motorn innan, det märks. Den går bättre än vad 0.8 hästar borde göra, och varvar duktigt. Dock vet jag inte vad som är gjort, inget synligt, och förgasaren tror jag är original... Ej uppborrad heller.
Någon som vet vilken förgasare som satt original? Och vilken bestyckning den hade?
Nu har jag ju ställbart på huvudmunstycket, men jag tänker om man kan få tag på ett större nålmunstycke?
Kan ju vara att någon bytt ut trottelnålen med så den är fel... Jag vet som sagt inte riktigt. Men det hade varit skönt att kunna få den att gå bra på fullgas utan att känna risk för att den ska nypa under det